امروزه در زندگی روزمره انسان ها از سرتاسر جهان با یکدیگر درارتباطند و گاهی اوقات پیش می آید که این نیاز به انتقال پول پیدا کنند. انتقال پول در سراسر جهان میان شرکت های مختلف و یا افراد عام به روش های مختلفی انجام می شود. این روش ها هر کدام مزیت هایی دارند و البته هیچ کدام نیز شرایط یک انتقال ارز خوب و بی نقص را ندارند. اینکه کدام روش برای ما کارآمد تر خواهد بود بستگی به شرایط ما در آن زمان دارد.

آشنایی با روش های انتقال پول میان کشورها برای شرکت و افراد عام

روش های رایج انتقال ارز بین المللی برای افراد عام و شرکت ها

تا به حال هیچ یک از روش های انتقال ارز نتوانسته  تمامی مزیت ها را یکجا داشته باشند. یک انتقال ارز بی نقص باید بتواند با در کمال سهولت و با امنیت کامل ارز را به سرعت و با کمترین کارمزد انتقال دهد. هر کدام از روش های انتقال ارز بین المللی می توانند برخی از این مزیت ها را داشته باشند. گاهی می بینیم که کار با برخی از این روش ها آسان و در انتقال پول کارمزد کمی می گیرند اما امنیت پایینی دارند. در عوض در برخی روش ها ارزتان را به سرعت و در تاریخی که بخواهید انتقال می دهند اما کارمزد بسیار بالایی می گیرند.

انتقال پول با اپراتور ها

برخی اپراتورهای موجود در جهان به سرعت پول را کشور به کشور دیگر انتقال می دهند. اگر برای انتقال پول عجله دارید می توانید برای انتقال پولتان از این روش استفاده کنید. این اپراتورها به صورت آنلاین و به سرعت کار انتقال پول را انجام میدهند.

  تا چند یورویی داریم

انتقال پول با استفاده از کارت های اعتباری (ویزا کارت- مستر کارت)

با داشتن یکی از کارت های اعتباری معتبر در جهان یعنی ویزا کارت و مستر کارت می توانید به حساب هر شخص یا فروشگاهی در هر کجای جهان که بخواهید پول واریز کنید. با داشتن این کارت ها می توانید از فروشگاههای معتبر جهانی به راحتی خرید کنید.

انتقال وجه سوئیفت

انتقال وجه سوئیفت روشی مطمئن برای انتقال پول است. این روش یکی از روش های بسیار ارزان است که امنیت بالایی دارد. تنها مشکل این روش این است که سرعت پایینی دارد و تقریبا بین ۳ تا ۵ روز کاری زمان می برد تا بتوان پول را به این روش انتقال داد.

انتقال وجه سوئیفت

روش های مهم انتقال ارز در سطح بین الملل برای شرکت ها

روش های بسیاری جهت انتقال ارز در جهان وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم. هر شرکت و یا فردی می تواند بر حسب شرایطش روش مناسب را برای انتقال ارز خود انتخاب کند.

انتقال ارز با پی بال PayPal

اين روش يكي از روش هاي انتقال آسان ارز است که میتوان حتی بدون حواله و از طریق کارت اعتباری ارزی یا صرافی ها پول انتقال داد. برای انتقال به این روش فقط کافی است که از شخص گیرنده در هر کجای دنیا یک شماره تلفن و یا ایمیل داشته باشید تا بتوانید این پول را برای بفرستید. اما اشکالی که دراین روش وجود دارد این است که در این روش گیرنده برای برداشت پول باید ابتدا پول را به حساب بانکی خود در کشورش منتقل کند که این کار حدود یک هفته کاری زمان می برد.

  مقایسه واحد پول ریال با ارزهای رایج در دنیا

انتقال ارز با اسکریل Skril

این روش یکی از پرطرفدارترین روش های انتقال ارز بین کشورهاست. در این روش با گرفتن فقط ۱٫۹ درصد کارمزد ارز را انتقال می دهند. این روش یکی از روش های انتقال آسان ارز است که از طریق کارت اعتباری ارزی و یا حساب بانکی، پول نهایتا در یک روز کاری منتقل خواهد شد.

انتقال ارز به روش پایونیر Payoneer

این روش به دلیل انتقال ارز با سرعت بالا و گرفتن کارمزد بسیار کم، توانسته استدر میان تمامی روش های انتقال ارز جایگاه برتری پیدا کند. در این روش با استفاده از راه های پستی و یا حساب های بانکی و کارت های اعتباری پول خود را انتقال می دهیم. بعد از انتقال پول به حساب پایونیر، گیرنده می تواند پول خود را از طریق دستگاه های عابر بانک پول خود را دریافت کند.

انتقال پول به روش Money Gram

این شرکت نیز همانند شرکت قبل دارای شعب زیاد در۲۰۰ کشور جهان است. در انتقال پول به این روش فقط کافی است گیرنده چند قیقه بعد از انتقال پول به یکی از شعبه های موجود در کشور خود مراجعه کند و پول خود را دریافت کند. استفاده از این روش نیز همانند روش قبل، در کشور های تحریم شده ممکن نیست.

انتقال پول به روش Money Gram

روش وسترن یونیون Western Union

این شرکت با داشتن ۵۰۰ هزار شعبه در کشورهای مختلف می تواند پول را در سریعترین زمان ممکن انتقال دهد. در این روش حتی با نداشتن حساب بانکی نیز می توان به سرعت پول و ارز خود را انتقال داد. البته این روش برای ان دسته از کشورهایی که تحریم هستند قابل استفاده نمی باشد.

  ثبت نام در سامانه ثنا ارز

افراد عام و شرکت های تجاری و بازرگانی در سرتاسر جهان نیاز به ارتباط با یکدیگر دارند. لازمه بقای ارتباطات تجاری بین کشورها، امکان انتقال ارز بین شرکت ها و افراد عام در دو سوی جهان می باشد. امروزه شرکت های مختلفی با روش های نوین به کمک افراد یا شرکت هایی آماده است که به انتقال پول به کشور دیگری احتیاج دارند. این روش ها می تواند استفاده از اپراتورها یا شرکت های مختلف جهانی باشد. هر کدام از روش های گفته شده مزیت ها و عیب های خود را دارند شما می توانید با مطالعه دقیق مناسب ترین روش را برای خود انتخاب کنید.