امروزه، تمامی افراد به این نتیجه رسیده اند برای اینکه بتوانند زندگی خوبی داشته باشند باید سرمایه گذاری های هوشمندانه ای داشته باشند. در غیر اینصورت هرگز نمی توانند در آینده به آرزوهای خود برسند و یا زندگی راحتی را تجربه کنند. اهمیت این امر به حدی زیاد است که برنامه های آموزشی زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد. یکی از سرمایه گذاری هایی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است سرمایه گذاری ارزی است. اما اکنون این سوال پیش می آید برای سرمایه گذاری چه ارزی بخریم! در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا دلار و یورو برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

همانطور که می دانید امروزه دلار و یورو در تمامی کشورهای دنیا مورد استفاده هستند و تبادل آنها به سرعت صورت می گیرد. به طور مثال، شما می توانید در کره جنوبی باشید و با دلار معامله کنید، اما اگر با واحد پول کشور کره جنوبی(وون) به عربستان سفر کنید و بخواهید این پول را خرج کنید با مشکلات زیادی رو به رو می شوید. به همین دلیل، بی شک خرید دلار و یورو برای سرمایه گذاری بهترین روش است.

دلار یا یورو؟

اکنون که متوجه شده اید دلار و یورو مطمن ترین ارزهایی هستند که شما می توانید خریداری نمایید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که دلار بهتر است یا یورو! برای اینکار باید قیمت دلار و یورو را در طی چند سال بر روی یک نمودار ثبت کنید.

به طور مثال، قیمت دلار را از سال ۹۸ استخرا کنید و بررسی نمایید. نگاهی به روند قیمت دلار و یورو در ۴ سال اخیر نشان می دهد که بازدهی سود دلار و یورو تقریبا ۷۰ درصد بوده است ( دلار ۷۰ درصد و یورو ۷۲ درصد). اما در این بین ضررهای که از یورو بدست آمده است بیشتر از دلار بوده است.

  مدارک لازم برای گرفتن ارز مسافرتی

آیا خرید پوند کار عاقلانه ای است؟

یکی دیگر از ارزهایی که شما می توانید خرید آن را مد نظر قرار دهید پوند است. پوند همانند دلار و یورو ارزش زیادی دارد و می تواند به عنوان ارز برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. اما بهتر است بدانید همانطور که سود پوند زیاد است، ضرر آن به همان نسبت زیادتر می شود.

آیا سرمایه گذاری بر قیمت دلار کار پر چالشی است؟

ممکن است شما با دیدن افرادی که از سرمایه گذاری ارزی بر روی دلار و یورو صاحب ثروت زیادی شده اند شگفت زده شوید و بخواهید مانند آنها دست به سرمایه گذاری بزنید. اما در همینجا به شما اعلام می کنیم این کار یکی از سخت ترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید و باید قبل از سرمایه گذاری ارزی با افراد متخصص در ارتباط باشید.

آیا قیمت دلار قابل پیش بینی است؟

با توجه به این موضوع که نوسانات ارزی زیادی در این روزها رخ داده است، این سوال دائما پرسیده می شود که آیا قیمت دلار قابل پیش بینی است! بهتر است بدانید روش دقیقی برای پیش بینی قیمت دلار وجود ندارد و روش های که توصیه می شوند معمولا همه چیز را به صورت نسبی پیش می برند. به طور مثال، یکی از عواملی که باعث می شود قیمت دلار افزایش و یا کاهش پیدا کند، مذاکرات ایران در رابطه با برجام است.

اگر این مذاکرات راضی کننده باشند، قیمت دلار کاهش پیدا می کند، در غیر اینصورت قیمت دلار بالا می رود. به همین دلیل، شما باید هر زمان که می خواهید برای قیمت دلار اقدام کنید و این کار را به تعویق نیاندازید.

  اختلاف ارز نیمایی و آزاد

برای سرمایه گذاری ارزی نگاه بلند مدت داشته باشید!

یکی از مواردی که توصیه می شود تمامی افراد در سرمایه گذاری ارزی به آن توجه ویژه ای داشته باشند نگاه بلند مدت است. ممکن است شما امروز ارز زیادی را خریداری کنید. اما ناگهان فردا قیمت دلار کاهش پیدا کند و همین امر سبب شود شما احساس کنید که در این کار متضرر شده اید. این امر درست است! شاید شما در کوتاه مدت زیان های مالی زیادی ببینید، اما سرمایه گذاری ارزی، به ویژه دلار و یا یورو، می تواند در آینده به نفع شما باشد.

برای موفقت ارزی چه کاری باید انجام دهیم؟

برای اینکه در زمان سرمایه گذاری ارزی موفق شویم، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشیم:

  • برای خرید ارز باید صبور باشید و هرگز به دنبال آن نباشید که به سرعت سود کنید. در غیر اینصورت هرگز نمی توانید به نتیجه برسید.
  • برای خرید ارز باید مدتی بازار را دنبال کنید تا بتوانید به یک الگوی نسبی دست پیدا کنید.
  • برای خرید ارز باید با افراد متخصص در تماس باشید و مسائلی مانند مذاکرات بین المللی ایران را دنبال کنید.
  • هرگز به سرعت و احساسی خرید نکنید. زیرا ممکن است متضرر شوید و این امر بار عاطفی و روان زیادی را به شما وارد می کند.

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع ارز برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید اگر می خواهید برای سرمایه گذاری ارز خریداری کنید بهتر است دلار، یورو و یا پوند بخرید. در این میان خرید دلار از گزینه های دیگر بهتر است. این ارزها در سراسر دنیا قابل قبول هستند و شما با استفاده از آنها می توانید معامله کنید. اما در مورد خرید ارز برای سرمایه گذاری باید محتاط باشید و نگاه بلند مدتی داشته باشید. در غیر اینصورت هرگز نمی توانید به نیتجه دلخواه برسید و ممکن است به زودی خسته شوید.

  دلار سبزه چیست

 

مطالب کاربردی :

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی