واحد پول رسمی دبی درهم امارات متحده عربی است که به طور رسمی به اختصار AED نامیده می شود و معمولاً به Dhs یا DH مخفف می شود. هر صد دلار (قیمت دلار) معادل ۳۶۰ درهم است.  با توجه به گزارشات اخیر، درهم های تقلبی بسیاری در امارات متحده عربی مشاهده شده است. به همین خاطر در ادامه این مطلب قصد داریم درباره روش های تشخیص درهم تقلبی بیشتر صحبت کنیم.

درهم واقعی چه ویژگی هایی دارد؟

اسکناس های درهم در اسکناس های ۵ (قهوه ای)، ۱۰ (سبز)، ۲۰ (آبی/سبز)، ۵۰ (بنفش)، ۱۰۰ (قرمز)، ۲۰۰ (قهوه ای)، ۵۰۰ (آبی سرمه ای) و ۱۰۰۰ (سبز/آبی) موجود هستند. از میان سکه های درهم شما معمولاً فقط سکه های ۱ درهم، ۵۰ فلس و ۲۵ فلس را در گردش خواهید دید، که اکثر فروشگاه ها به نزدیکترین ۲۵ فلس گرد می شوند. سعی کنید اسکناس‌های کوچک‌تری را با خود حمل کنید – نه تنها برای انعام دادن مفید هستند، بلکه در تاکسی‌ها و برخی فروشگاه‌های رفاه می‌توان اسکناس‌های بزرگ‌تر از یک اسکناس ۱۰۰ درهم را دریافت کرد.

تاریخچه درهم

درهم امارات متحده عربی اولین بار در می ۱۹۷۳، ۱۸ ماه پس از تشکیل امارات، وارد گردش شد. کلمه «درهم» از واحد جرم عثمانی، «درام» گرفته شده است که از سکه یونان باستان «دراخما» که به طور گسترده در دوران امپراتوری بیزانس خرید و فروش می شد، گرفته شده است.

از سال ۱۹۹۷، درهم امارات متحده عربی به دلار آمریکا با نرخ ۱ دلار به ۳٫۶۷۲۵ درهم متصل شده است. از آنجایی که بیشتر ارزهای دنیا به دلار وابسته نیستند، باید انتظار داشته باشید که هنگام معامله با هر چیزی غیر از دلار آمریکا، شاهد نوسانات روزانه باشید.

  از کجا دلار ارزان بخریم

تشخیص درهم تقلبی

وقتی از اسکناس های جعلی استفاده می شود، مانند یک کاغذ کپی شده به نظر می رسد. یک اسکناس اصیل دارای بافتی صاف و برجسته است. همچنین یکی از راه های تشخیص درهم تقلبی بررسی پرتره یا چهره روی اسکناس است که در صورت جعلی بودن، «مبهم یا تار» است.

از سایر تکنیک های تشخیص درهم تقلبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نت درهم امارات متحده عربی زیر نور فرابنفش باید به رنگ قرمز روشن، طلایی و سبز به نظر برسد. علاوه بر این، باید نخ فلزی را که از روی یادداشت عبور می کند برای هر گونه مشکل بررسی کنید. اگر این خط به صورت یک خط تاریک و ناگسستنی ظاهر شود، قطعا درهم واقعی است.
  • تصویری از قلعه الجاهیلی ابوظبی روی اسکناس های ۵۰ درهمی دیده می شود.
  • سکه ها و اسکناس های درهم امارات دارای یک غزال بر روی نماد ارز ۲۵ پر است که نماد ارز محبوب امارات است. شما می توانید غزال شنی عربی را روی ۲۵ سکه ریز فیلس که بومی امارات است ببینید. ابوظبی خانه تعداد زیادی از این موجودات باشکوه است و بر روی کاغذهای پول این کشور نیز نمایان شده است.
  • خرده فروشان و سیستم بانکی تقلبی ها را قبل از بازگرداندن به گردش در می آورند. در برخی موارد، این اعداد کوچکتر هستند زیرا مردم یا خرده فروشان آنها را مستقیماً به پلیس تحویل می دهند یا هنگامی که توسط پلیس جستجو می شوند.
  • ساده ترین راه برای تشخیص اسکناس جعلی لمس کردن آن است. اکثر اسکناس‌ها از سه نوع روش چاپ استفاده می‌کنند – افست، قلم‌نویس و لترپرس. افست منجر به چاپ مسطح می‌شود، در حالی که قلم‌نویسی چاپی برجسته می‌دهد که می‌توان احساس کرد، و لترپرس منجر به فرورفتگی در کاغذ می‌شود. نتیجه یک اسکناس کمی ضخیم و خشن است که به راحتی قابل تشخیص می باشد. بنابرین اگر اسکناس صاف باشد، احتمالاً به این معنی است که فاقد آن ویژگی‌های امنیتی است و بنابراین تقلبی است.
  تبدیل ریال به دلار

 

تبادل ارز در دبی

خوشبختانه برای تبدیل ارز محلی خود به درهم مشکلی وجود ندارد. صرافی ها و بازارهای امارات کاملاً تنظیم شده است. از آنجایی که دبی یک مرکز حمل و نقل عظیم است، اکثر صرافی ها با طیف گسترده ای از ارزهای سراسر جهان معامله می کنند. همچنین در بسیاری از فروشگاه ها می توانید با ارائه دادن دلار یا یورو، درهم دریافت کنید.

برای بهترین نرخ، مقدار کمی را در فرودگاه مبادله کنید تا انعام و تاکسی را پوشش دهید، سپس پس از رسیدن به شهر، مبادله بزرگ‌تری انجام دهید. مراکز خرید یکی از آسان‌ترین مکان‌ها برای مبادله پول در دبی هستند، زیرا معمولاً دارای بانک و صرافی هستند. ممکن است بخواهید برای بهترین نرخ خرید کنید، زیرا صرافی‌های پول اغلب معامله بهتری نسبت به بانک‌ها ارائه می‌دهند.

بانک ها معمولا از شنبه تا پنجشنبه، ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر باز هستند. (جمعه ها تعطیل است)، اما از آنجایی که دبی شهری شبانه است، بسیاری از مراکز خرید ارز در مراکز خرید تا پاسی از شب باز هستند. دبی همچنین خانه هزاران دستگاه خودپرداز است که در مراکز خرید، ایستگاه‌های مترو، سوپرمارکت‌ها و اتاقک‌های مجهز به تهویه مطبوع در خیابان قرار دارند و به طور کلی به شما این امکان را می‌دهند که با پرداخت هزینه‌ای ناچیز مستقیماً از حساب شخصی خود درهم برداشت کنید.

استفاده از کارت های اعتباری در دبی

در حالی که داشتن پول نقد برای انعام، تاکسی و چانه زنی در بازارها (بازارها) عالی است، اما برای معاملات بزرگتر نیازی به همراه داشتن اسکناس ندارید. کارت های اعتباری اصلی از جمله ویزا، مسترکارت و امریکن اکسپرس به طور گسترده در هتل ها، مغازه ها و رستوران های دبی پذیرفته می شوند. برای جلوگیری از دریافت اسکناس تقلبی توصیه می کنیم از کارت های اعتباری استفاده کنید.

  ثبت نام در سامانه ثنا ارز

جمع بندی

در این مطلب به مهم ترین روش های تشخیص درهم تقلبی اشاره کردیم که مهم ترین آن  بررسی نت موجود در اسکناس زیر نور فرابنفش می باشد.

 

مطالب کاربردی :

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی