در این نوشتار به موضوع دلار سبزه چیست خواهیم پرداخت، صرافی جایگاهی است معاملات کاغذی دلار و سایر ارزهای دیگر در آن جا صورت می پذیرد و در اصل معنی واژه صرافی معاوضه پول های گوناگون است که در قدیم تشکیل شده بود و به دنبال آن هم بازار معاملات ارز خارجی یا فارکس (FOREX) به وجود آمد. فارکس عبارتی برگرفته از دو واژه Foreign Exchange یعنی معاوضه پول خارجی است و از آن جایی به در زبان فارسی به پول خارجی ارز می گویند پس می توان فارکس را “مبادله ارز” نام گذاری کرد.

دلار سبزه چیست

این درحالی است که صرافان و فارکس به ازاء تبدیل ارز وجهی طلب می کردند که در ادیان الهی به ویژه اسلام و مسیحیت اشکال داشته و مورد قبول نبودند، حال آن که این صرافی ها نقطه شروعی جهت تشکیل بانک داری مدرن محسوب می شوند.
در صرافی و فارکس معاوضه ارزی با ارز دیگر رخ می دهد و نرخ تبدیل به قیمت روز ارز وابسته است در حالی که اگر با این دلیل به صرافی های گوناگون مراجعه کنید احتمالا نرخ تبدیل مختلفی بیابید، زیرا میزان درصدی که به منظور دستمزد معاوضه ارز اخذ می شود، می تواند به دست افراد با انصاف پایین تر باشد! در این بین در کشورمان و به خصوص در تهران چندین مرکز غیر قانونی دلالی ارز ایجاد شده که اغلب اشخاصی که به هر علت احتیاج به تهیه ارز داشته اند دست کم یک بار نام آن ها را شنیده اند.
نخستین مکان چهار راه استانبول در تهران است که واسطه گران ارز و مخصوصا دلار و یورو در اطراف خیابان چرخ می زنند و معاملات دلار و سایر ارزها را به عابران اعلام می کنند. مکان دومی که خرید و فروش ارز در آن صورت می پذیرد سبزه میدان در بازار بزرگ تهران است که بعضی از دلالان در این مکان گرد هم می آیند و مکان سوم که دلالان در آن اقدام به معامله ارز می کنند پاساژ افشار است. پاساژ افشار در خیابان فردوسی واقع شده و اکثریت دلالی های دلار در آن رخ می دهد.

  چطور دلار دولتی بگیریم؟

مطلب پیشنهادی : خرید یورو
اکنون در این بین برحسب این سه مکان و سبک اقدام دلالان موجود در این مکان ها عباراتی مثل دلارسبزه “دلار سبزه میدان”، دلار افشار “دلار پاساژ افشار” و دلار چهار راه استانبول مرسوم گشته است که غیر رسمی و غیر قانونی هستند و در صورتی که از این افراد ارز خریداری کنید احتمال زیان، اخذ دلار تقلبی، کلاهبرداری و هر مسئله دیگری امکان پذیر است.

تعریف دلار کاغذی

در زبان انگلیسی به دلار آمریکا، United States dollar گفته می شود که یکای پول مرسوم و قانونی در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. در سال ۱۷۸۵ میلادی در کنگره ایالات متحده آمریکا، با کمک آرا اتخاذ شده دلار به عنوان یکای پول این کشور قرار داده شد. در سال ۱۷۷۶ قبل از استقلال ایالات متحده آمریکا، در ۱۳ مهاجرنشین انگلیسی آمریکای شمالی پول انگلیس رواج داشت. در قضیه انقلاب، اهالی آمریکا با سکه نقره ای اسپانیا به اسم «دلار» را که در مکزیک مرسوم بود، داد و ستد می کردند و به همین علت اسم پول ملی خود را «دلار» نهادند.

از قرن چهاردهم سکه دلار نقره ای بیشتر از سه قرن به اسم «تالر، دالر، تلار و دلار» در کشورهای اروپایی مرسوم بود که اسپانیایی ها آن را نگهداری کردند و به مستعمرات شان در قاره آمریکا جا به جا کردند.

پیش بینی نرخ دلار

در ادامه مبحث دلار سبزه چیست به پیش بینی نرخ ارز خواهیم پرداخت. در بازار ارز تهران شاهد کاهش نرخ دلار بودیم. دلار آمریکایی از کانال قیمتی سی هزار تومان کاهش پیدا کرده و در کانال قیمتی ۲۹ هزار تومان قرار گرفت.
کسانی که قصد خرید دلار و یا فروش آن را دارند باید اخبار مربوط به قیمت دلار را پیگیری کنند. در زمانی که قیمت دلار افت کرد آن را خریداری کرده و در زمانی که افزایش یافت آن را به فروش برسانند.

  چگونه دلار سهمیه ای بخریم

تعریف دلار کاغذی

دلار افشار چیست

دلار و سایر ارزها در سه بازار مهم که صرافی های در آنجا واقع شده اند،(سبزه میدان و پاساژ افشار با نام های سبزه میدان و پاساژ افشار) فروخته می شوند.
سبزه میدان جزء شلوغ ترین میادین تهران به شمار می آید که در دوره صفویه و زندیه مکانی برای کاشت سبزی بوده و به همین علت به این اسم معروف شده است. بهترین مسیر برای رسیدن به سبزه میدان، سوار شدن بر راه آهن درون شهری است. افراد به منظور رسیدن به سبزه میدان می توانند در خط یک راه آهن درون شهری تهران و در ایستگاه مترو پانزده خرداد پیاده شوند و تقریبا پنج دقیقه به سمت شرق پیاده روی کرده تا به این میدان برسند. همین طور از نواحی متفاوت شهر، مثل پایانه تاکسی میدان آزادی به چهار راه گلوبندک تاکسی عبور می کند و از آن جا نیز در این راه می توان به سبزه میدان رسید.

مطلب پیشنهادی : خرید دلار 

 

نرخ لحظه ای دلار سبزه

برای کسانی که معامله گر دلار هستند دانستن نرخ لحظه ای دلار بسیار اهمیت دارد. از جمله شاخص های اساسی بیشتر فعالان بازار ارز محسوب می شود که با توجه به آن، معاملات ارزی خود را انجام می دهند؛ بنابراین دستیابی به سایتی معتبر که بتواند قیمت ارز سبزه میدان و صرافی ملی ایران را به شکل آنی نشان دهد، بسیار مهم است.
این نوشتار به موضوع دلار سبزه چیست، پرداخت. در واقع به داد و ستد دلار در سبزه میدان تهران دلار سبزه گفته می شود. البته این نوع خرید و فروش ارز کاملا غیر قانونی بوده و چنان چه در این نوع معاملات دچار ضرر و یا کلاهبرداری شوید نمی توانید پیگیری کنید.

  چه کسانی ارز نیمایی دولتی دریافت می کنند؟

مطالب کاربردی :

 

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی