می توان گفت دلار مهمترین ارز در سراسر دنیاست. شما می توانید دلار را در سراسر دنیا ارائه دهید و با آن خرید کنید و یا به معامله بپردازید. امروزه، دلار به عنوان پول رسمی بسیاری از کشورهاست و کشورهایی که واحد پولی دیگری دارند دلار را به عنوان یکی از ارزهای بسیار مهم قبول دارند و مبادله دلار هیچ مشکلی را برای شما به وجود نمی آورد. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دلار کجا تولید می شود! در ادامه تلاش می کنیم به این سوال مهم پاسخ دهیم و اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.جنس دلار

جنس دلار چیست؟

اگر دلار را لمس کرده باشید متوجه می شود که جنس آن از کاغذ نیست. در واقع، یکی از روش های تشخیص دلار اصل از دلار تقلبی جنس دلار است. بهتر است بدانید جنس متریالی که در ساخت دلار به کار می رود سلولوز است که از درخت ها بدست می آید. دلار آمریکا بیش از ۷۵ درصد از پنبه و ۲۵ درصد از جنس کتان است.
همین امر سبب شده است دلار در برابر شستشو مقاوم باشد و قرار گیری دلار در برابر رطوبت باعث از بین رفتن آن نشود. از طرف دیگر، این متریال دلار را در برابر سایش و خوردگی مقاوم کرده اند و این موضوع اهمیت بسیار مهمی در حفظ این ارز در سراسر دنیا دارد.

تولید دلار

آیا قیمت کتان و پنیه بر قیمت دلار اثر می گذارد؟

با توجه به این موضوع که دلار از پنبه و کتان ساخته شده است، هر چقدر قیمت این متریال ها افزایش پیدا کند، همان اندازه قیمت تولید دلار نیز بالا می رود. به طور مثال، قیمت پنبه و کتان در سال ۲۰۰۸ روند افزایشی پیدا کرد و همین امر سبب شد هزینه تولید دلار در سال ۲۰۱۰ بالا رود.
دلار در کجا تولید می شود؟
چاپ دلار در زیر نظر وزارت خزانه داری آمریکا صورت می گیرد. مراکز چاپ دلار در آمریکا در «واشنگتن» و «فورت ورث تگزاس» هستند. با توجه به این موضوع که چاپ دلار می تواند رویه جالبی باشد، امروزه تورهای گردشگری زیادی برای افراد راه اندازی شده اند. افراد می توانند به مراکز تولید دلار بروند و روند تولید دلار را از نزدیک مشاهده کنند. این موضوع می تواند تجارب ارزشمندی را برای آنها به ارمغان بیاورد و حتی باعث شود آنها در حفظ دلار بکوشند.

  لیست کالاهای مشمول ارز نیمایی سال 1401

چقدر طول می کشد تا دلار تولید شود؟

شاید برای شما شگفت انگیز باشد که بدانید روند تولید دلار بسیار پیچیده است. تولید دلار را هرگز نباید با چاپ برگه های ساده اشتباه بگیرید. با توجه به این موضوع که دلار در سراسر دنیا مورد قبول است، تمامی تدابیر امنیتی باید به کار برده شوند تا بتوانند دلار منحصر به فرد را تولید کنند. گاهی سه تا چهار طول می کشد تا دلار تولید شود و به بازار عرضه شود. وقتی شما با تورهای گردشگری به مراکز تولید دلار می روید، در طی یک ساعت می توانید این روند شگفت انگیز را مشاهده کنید و متوجه می شوید دلار با چه مشقت هایی تولید می شود تا به دست شما برسد.

چگونه دلار اصل از تقلبی قابل تشخیص است؟

با توجه به این موضوع که دلار در سراسر دنیا مورد تایید است، بسیاری از دلالان اقدام به چاپ اسکناس های تقلبی می کنند. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم دلار های تقلبی از جنس کاغذ هستند و اگر شما دلار اصل را لمس کرده باشید به راحتی می توانید این موضوع را احساس کنید. موارد دیگری که به شما کمک می کند دلار اصل را تشخیص دهید به شرح زیرند:
• اعداد و اشکالی که بر روی دلار اصل هستند دارای لبه های تیز هستند، اما در دلار تقلبی این لبه ها گرد می شوند.
• کیفیت عکس بر روی دلار تقلبی بسیار پایین است. وضوح تصویر از جمله مواردی است که می تواند به شما نشان دهد که دلار اصل یا تقلبی است.
• هر دلار شماره سریال منحصر به فردی دارد. اگر این شماره ها بر روی دلارها تکراری بودند، نشان دهنده این است که دلار تقلبی است.
• تصاویری که بر روی دلار اصل هستند برجسته اند، اما تصاویر بر روی دلار تقلبی برجسته نیستند و این موضوع به شما کمک می کند تا به راحتی دلار اصل را از دلار تقلبی تشخیص دهید.
• درون دلارهای اصل از نوار امنیتی استفاده شده است. این نوار امنیتی در مقابل نور قابل تشخیص است.
شناخت این مسائل به شما کمک می کند تا هر چه زودتر دلار اصل را از دلار تقلبی تشخیص دهید و با خرید دلار تقلبی سرمایه خود را از بین نبرید.

  ارز نیمایی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

 

دلار کجا تولید می شود

دلار اصل را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید دلار اصل را خریداری کنید، باید به صرافی های مجاز در سراسر کشور مراجعه نمایید. صرافی های مجاز زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کنند و هرگز ارزهای تقلبی را به دست خریداران نمی دهد. این موضوع می تواند امنیت و اطمینان را برای شما به ارمغان بیاورد.
تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد روند چاپ دلار آمریکا در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید دلار آمریکا در واشنگتن زیر نظر وزارت خزانه داری آمریکا تولید می شود و این روند یک روند زمان بر است. به طور متوسط، چهار ماه زمان می برد تا دلار به بازار وراد شود. به همین دلیل، حفظ پولهایی که در دست است اهمیت زیادی دارد و می تواند به کشور کمک کند تا هزینه کمتری برای تولید پول متقبل شوند.

مطالب کاربردی :

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی