تبدیل قیمت دلاری رمزارزها به ریال و تومان را می توان مهم‌ترین دغدغه‌های ایرانیان فعال در حوزه کریپتوکارنسی دانست. راه‌های متعددی برای انجام این کار پیش روی افراد  وجود دارد. مثلا  می‌توانید قیمت بیت کوین (Bitcoin) را در قیمت تتر(Tether) ضرب نمایید و در نهایت معادل تومانی بیت کوین را کسب کنید. ولی در صورتی که بخواهید معادل تومانی کسری از بیت کوین را محاسبه نمایید، این فرآیند سخت خواهد شد. دراین صورت  استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال (Cryptocurreny Calculator) یکی از راه های کمک به شماست  تا قیمت بیت کوین به تومان، قیمت اتریوم به تومان و… را محاسبه نمایید.

ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

ماشین حساب ارز دیجیتال به عنوان یک مبدل می باشد که کمک می کند تا افراد به راحتی معادل ریالی ارزهای دیجیتال را محاسبه نماید. با توجه به اینکه پول رایج ایران ریال می باشد تریدرهای ایرانی باید قیمت رمزارزهای خود را باید به ریال و تومان محاسبه می کنند و در جریان سود و زیان خود بر حسب تومان باشند. ماشین حساب ارز دیجیتال توانایی تبدیل ارزهای لیست شده در صرافی پینگی را در اختیار شما قرار می دهند. به این معنا که می توان ضمن  بر تبدیل بیت کوین به تومان، تبدیل اتریوم به تومان و تبدیل تتر به تومان، معادل تومانی بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال را به دست آورید.

 

چگونه نرخ ارز بانک مرکزی را تبدیل کنیم؟

قیمت دلار و سایر ارزها در بانک مرکزی انجام می گیرد که به عنوان تنها مرجع رسمی در کشور شناخته می شود. این نرخ بر حسب معاملاتی که در بورس رخ می دهد تعیین می گردد. قیمت دلار به شکل روزانه توسط این مرجع قانونی اعلام می گردد و معاملات ارز در سراسر کشور بر اساس آن انجام می گیرد. برای درک بهتر این موضوع مثال زیر توجه کنید.

  با واحد پولی پوند و معامله آن در بازار جهانی آشنا شوید

فرض کنید که با قسمتی از دارایی خود به مبلغ ۱۰ میلیون ریال یک نیم سکه خریداری نموده  و یا این که ۱۰۰۰ دلار ارز تهیه کرده اید. حال با گذشت زمان و شرایط بازار می خواهید بدانید خرید برایتان منفعتی داشته یا خیر ؟ مثلا  چند ماه گذشته ده میلیون ریال از سرمایه خود را دو نیم سکه خریداری کردید. اکنون با گذشت این زمان بهای هر نیم سکه شما به ۵۴۰ هزار تومان رسیده است، ۱۰۸۰۰۰۰۰ ریال بهای دو نیم سکه شما در حال حاضر است یعنی شما پس از طی این مدت هشتصد هزار ریال معادل هشتاد هزار تومان سود داشته اید. به این ترتیب بازه های زمانی به خصوصی تعریف می شوند که بر اساس روز و سال متغیر می باشند.

چطور از ماشین حساب ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

ماشین حساب ارز دیجیتال پینگی دارای دو قابلیت کاربردی می باشند. می‌توانید با بهره مندی  از این سرویس، معادل ارزهای دیجیتال مختلف را نسبت به یکدیگر به دست اورید. مثلا می‌ توانید هر بیت کوین معادل چند اتریوم را به دست آورید. تنها باید مقدار ورودی و خروجی را طبق موارد دلخواه تنظیم نمایید. با انتخاب فیلد پرداخت می کنم روی ارز بیت کوین و وارد کردن مقدار بیت کوین مد نظر می توان معادل تومان آن را به دست آورد. ضمن اینکه می توانید مبلغ تومان را وارد و مقدار معادل بیت کوین را کسب نمایید.

همچنین می توان هر بیت کوین معادل چند اتر را به راحتی محاسبه نمایید. برای استفاده از این سرویس، ارز دیجیتال به ارز دیجیتال انتخاب شود. سپس  قابلیت تبدیل ارز دیجیتال به تومان انتخاب شود. با کلیک روی گزینه ارز دیجیتال به فیات، رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب نموده ، حال زمان وارد کردن مقدار مد نظر خود می باشد و سپس از میان لیست ارزهای فیات، تومان را انتخاب کنید. به همین سادگی می توانید معادل تومانی ارزهای دیجیتال مختلف را به دست اورید.

  دلار سهمیه ای از کجا بخریم

بازار ارز

بیشتر کشورها از واحد پول ملی برخوردار هستند . واحد پول ملی امریکا دلار،هندوستان روپیه ،اروپا یورو و ایران ریال می باشد که برای افراد شناخته شده است . تجارت میان کشورها مستلزم دادوستد متقابل واحد پول کشور است زمانی که یک شرکت امریکایی قصد دارد  از کشوری دیگر کالا یا خدمات دارایی تهیه نماید می بایست  دلار را به پول ان کشور تبدیل نماید تا بدهی خود را بپردازد . داد وستد پول کشورها در بازار ارز انجام می شود . بطور متوسط حجم این دادوستدها روزانه به هزار میلیارد دلار می رسد. دادو ستدهایی که در بازار ارز صورت می گیرد نرخ ارز را تعیین می نماید و بر حسب ان بهای تمام کالاهای خارجی و دارایی هایی که از آن کشور خریداری می شود تعیین می شوند .

 

انواع معامله در بازار ارز

در بازار معاملات به دو صرت معاملات نقدی یا معاملات تحویل اتی  صورت می گیرد که می بایست  حداکثر دو روز پس ار انجام دادن معامله پول مربوط پرداخت شود .این موضوع مستلزم تهدید کالا و تصویه معامله در زمان اینده می باشد. نرخ نقد اتی در مورد معاملان اتی یا نقد از ارز و برای معاملات تحویل اتی از تحویل اتی بهره مند می شود.

 

سخن پایانی

در اقتصاد ارز تعریفی برای پول کشورهای خارجی می باشد. در تعریف ساده تر برابری قیمت واحد پول یک کشور در برابر واحد پول کشور دیگر .ارز تاثیری مستقیم  بر سیستم اقتصادی و زندگی روزمره مردم دارد  زیرا در صورتی که واحد پول کشور نسبت به واحد پول کشورهای دیگرکاهش داشته باشد  کالاهای خارجی و مسافرت به خارج سنگین و گران خواهد بود و این موضوع برعکس هم می تواند باشد . در صورتی که ارزش پول واحد کشور نسبت به واحد پول کشورهای دیگر بالا تر باشد ، کالاهای خارجی ارزان و مسافرت به خارج ارزان تر می شود. بنابراین نرخ ارز در کشور اهمیت ویژه ای دارد که نرخ آن در بازار ارز تعیین می گردد.

  روش ساخت سکه و روش های تشخیص سکه تقلبی از اصل

 

مطالب کاربردی :

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی