معاملات ارزی زمانی صورت می گیرد که یک شرکت معامله‌ای را انجام می‌دهد که به ارزی غیر از واحد پولی شرکت بیان می‌شود. واحد پول عملیاتی یک شرکت واحد پولی محیط اقتصادی اولیه است که واحد تجاری در آن فعالیت می کند. معاملات معمولاً شامل خرید یا فروش کالاها یا خدمات همراه با حساب‌های پرداختنی و حساب‌های دریافتنی مرتبط، و نیز قرض گرفتن یا قرض دادن پول می‌شود. سود یا زیان های ارزی ناشی از این معاملات می تواند بسته به صورت های مالی شما برای اهداف مالیاتی متفاوت رفتار شود. ما در ادامه این مطلب به پرسش معاملات ارزی چیست؟ بیشتر خواهیم پرداخت.

چه کسی تجارت ارز را اختراع کرد؟

مبادله ارزهای خارجی به تمدن اولیه بشر و پیدایش مسیرهای تجاری و بازرگانی باز می گردد. با این حال، تجارت مدرن فارکس به طور موثر در سال ۱۹۷۳ آغاز شد، زمانی که استاندارد طلای ارز خارجی کنار گذاشته شد و ارزهای شناور آزاد به تصویب رسید.

ثبت معاملات ارزی چیست؟

در تاریخی که معاملات ارزی خارجی اتفاق می افتد، هر دارایی، بدهی، درآمد، هزینه، سود یا زیان ناشی از معامله با استفاده از نرخ ارز موجود در آن تاریخ، به واحد پولی واحد ثبت کننده ثبت می شود. استفاده از نرخ ارز در آن تاریخ ممکن است عملی نباشد، بنابراین می توان از نرخ میانگین موزون استفاده کرد. سود یا زیان معاملات به دلیل تغییرات در نرخ ارز بین موارد زیر ایجاد می شود:

محبوب ترین ارز در معاملات ارزی چیست؟

آخرین گزارش ها نشان می دهد که USD (دلار ایالات متحده) محبوب ترین دلار است. یورو و ین ژاپن از نزدیک آن را در این فهرست دنبال می کنند. آمارها نشان می دهد که مردم از سرتاسر جهان اغلب با این ارزها خرید می کنند.

  با آخرین تغییرات در پرداخت ارز نیمایی آشنا شوید

جفت ارز در معاملات ارزی چیست؟

جفت ارزها، ارزهایی هستند که برای تجارت بین‌المللی در بازار ارز جفت شده‌اند. با تغییر شدید از تجارت محلی به جهانی، مردم روزانه از ارز استفاده می کنند. هشت ارز وجود دارد که آنها بیشترین استفاده را برای معاملات بین المللی دارند از جمله USD، NZD، JPY، GBP، CHF، EUR، CAD و AUD.

علاوه بر این، متخصصان پنج جفت ارز را تعریف می کنند که اغلب اتفاق می افتد:

  • USD/JPY؛
  • USD/GBP؛
  • USD/CHF؛
  • USD/CAD؛
  • AUD/USD؛
  • NZD/USD

اکثر حجم معاملات ارز در مقایسه با هزاران سهام موجود در بازارهای جهانی سهام، تنها به ۱۸ جفت ارز محدود می شود. اگرچه جفت های معامله شده دیگری خارج از ۱۸ ارز وجود دارد، هشت ارز اصلی که اغلب مورد معامله قرار می گیرند عبارتند از: دلار آمریکا (USD)، دلار کانادا (CAD)، یورو (EUR)، پوند انگلیس (GBP)، فرانک سوئیس (CHF)، جدید. دلار نیوزیلند (NZD)، دلار استرالیا (AUD) و ین ژاپن (JPY). اگرچه هیچ کس نمی گوید تجارت ارز آسان است، اما داشتن گزینه های معاملاتی بسیار کمتر، تجارت و مدیریت پورتفولیو را آسان تر می کند.

جفت و پیپ در معاملات ارزی چیست؟

تمامی معاملات ارز به صورت جفتی انجام می شود. برخلاف بازار سهام که در آن شما می توانید یک سهم را بخرید یا بفروشید، باید یک ارز بخرید و ارز دیگری را در بازار فارکس بفروشید. در مرحله بعد، تقریباً تمام ارزها تا نقطه چهارم اعشار قیمت گذاری می شوند. پیپ یا درصد در واحد کوچکترین افزایش تجارت است. یک پیپ معمولاً برابر با ۱/۱۰۰ از ۱٪ است.

  دلار کدام کشور بهتر است

ارز در لات با اندازه های مختلف معامله می شود. لات خرد ۱۰۰۰ واحد ارز است. اگر حساب شما با دلار آمریکا تامین می شود، یک لات کوچک نشان دهنده ۱۰۰۰ دلار از ارز پایه شما، دلار است. یک لات کوچک ۱۰۰۰۰ واحد از ارز پایه شما و یک لات استاندارد ۱۰۰۰۰۰ واحد است.

پیپ (درصد بر حسب واحد) کوچکترین افزایش تجارت است. یک پیپ معمولاً برابر است با ۱/۱۰۰ از ۱٪ یا عدد در نقطه اعشار چهارم. اکثر ارزها تا نقطه چهارم یا پنجم اعشار قیمت گذاری می شوند. استثناهای این قانون جفت ارزهایی هستند که شامل ین ژاپن (JPY) به عنوان ارز مظنه می شود. این جفت ها معمولاً تا دو یا سه رقم اعشار قیمت گذاری می شوند و یک پیپ با رقم دوم اعشار نشان داده می شود.

معامله گران خرده فروشی یا مبتدی اغلب ارز را در لات های خرد معامله می کنند، زیرا یک پیپ در یک لات خرد تنها نشان دهنده حرکت ۱۰ سنت در قیمت است. اگر معامله ای نتایج مورد نظر را به همراه نداشته باشد، این امر مدیریت زیان را آسان تر می کند. در یک لات کوچک، یک پیپ برابر با ۱ دلار و همان یک پیپ در لات استاندارد برابر با ۱۰ دلار است. برخی ارزها در یک جلسه معاملاتی به اندازه ۱۰۰ پیپ یا بیشتر جابه‌جا می‌شوند و ضررهای احتمالی را برای سرمایه‌گذاران کوچک با معامله در لات‌های کوچک یا کوچک قابل کنترل‌تر می‌کنند.

چه چیزی ارزها را حرکت می دهد؟

تعداد فزاینده ای از معامله گران سهام به بازارهای ارز علاقه نشان می دهند زیرا بسیاری از نیروهایی که بازار سهام را حرکت می دهند بازار ارز را نیز به حرکت در می آورند. یکی از بزرگترین آنها عرضه و تقاضا است. زمانی که دنیا به دلار بیشتری نیاز دارد، ارزش دلار افزایش می‌یابد و زمانی که تعداد زیادی در گردش باشد، قیمت کاهش می‌یابد.

  چه مقدار ارز می توان از کشور خارج کرد

عوامل دیگری مانند نرخ بهره، داده‌های جدید اقتصادی از بزرگترین کشورها و تنش‌های ژئوپلیتیکی تنها چند مورد از رویدادهایی هستند که ممکن است بر قیمت ارز تأثیر بگذارند.

جمع بندی

مانند هر چیزی در بازار سرمایه گذاری، یادگیری در مورد معاملات ارز آسان است، اما یافتن استراتژی های تجاری برنده نیاز به تمرین زیادی دارد. اکثر کارگزاران معاملات ارزی به شما این امکان را می دهند که یک حساب مجازی رایگان باز کنید که به شما امکان می دهد با پول مجازی معامله کنید تا زمانی که استراتژی هایی را پیدا کنید که به شما کمک می کند تا یک معامله گر موفق شوید.

 

مطالب کاربردی :

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی