معنی ارز چیست ؟ ارز ، وسیله مبادله کالا و خدمات است. به طور خلاصه این پول است که به شکل کاغذ و سکه و معمولاً توسط دولت صادر می شود و به طور کلی به ارزش اسمی آن ارز گفته می شود. ارز اصلی ترین وسیله مبادله در دنیای مدرن است که مدت ها پیش ، جایگزین مبادله کالا به عنوان وسیله ای برای تجارت کالاها و خدمات شده است. در قرن بیست و یکم ، شکل جدیدی از ارز ، وارد واژگان و قلمرو مبادلات شده است ؛ ارز مجازی که به عنوان ارز دیجیتال نیز شناخته می شود. ارزهای مجازی ، مانند بیت کوین و اتریوم که هیچ شکل فیزیکی یا پشتوانه دولتی ندارند. اما مفهوم بحث امروز ما در مورد ارزهای مورد استفاده در تجارت بین المللی می باشد. ارز یک نوع پرداخت پذیرفته شده است که معمولاً توسط یک دولت صادر می شود و در محدوده صلاحیت آن توزیع می شود. برای انجام هرگونه مراودات و تجارت بین المللی ، نیاز است تا از ارز هایی تحت عنوان ذخایر جهانی استفاده کنید.

ارز مورد استفاده برای تجارت در ایران

ارزش هر ارز دائماً نسبت به سایر ارزها در نوسان است. پول یک ، شکل ملموس از ارز است که یک سیستم ارزش نامشهود می باشد. بسیاری از کشورها ، دلار آمریکا را برای پرداخت می‌ پذیرند ؛ در حالی که برخی دیگر ارزش پول خود را مستقیماً به دلار آمریکا می‌ بندند. مفهوم ارز ، مربوط به حداقل ۳۰۰۰ سال پیش است. در زمان های گذشته ، مبادلات تنها به واسطه سکه انجام می شد و ارز رایج آن زمان ، سکه بوده است. ارزها ، برای تسهیل تجارت در سراسر قاره ها بسیار مهم می باشند. در کشور ما ، چندین مدل ارز وجود دارد که برای تجارت بین المللی و خرید و فروش های روزانه استفاده می شود. امروزه برای خرید اقلام و کالاهای اساسی ، از ارز نیمایی یا دولتی استفاده می شود. این ارز ، توسط دولت و به افراد واجد شرایط داده می شود. جهت اخذ ارز نیمایی ، ابتدا باید شرایط لازم را داشته و سپس در سامانه مربوطه ثبت نام نمایید. ارز مورد استفاده برای تجارت در ایران ، ارز نیمایی نام دارد.

  چگونه دلار اصلی را تشخیص دهیم

ویژگی کلیدی ارز مدرن

ویژگی کلیدی ارز مدرن ، این است که به خودی خود بی ارزش است. یعنی اسکناس ها ، تکه های کاغذی هستند ؛ نه سکه هایی که از طلا ، نقره یا برنز ساخته شده اند. مفهوم استفاده از کاغذ به عنوان ارز ، ممکن است در اوایل ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد در چین ایجاد شده باشد ، اما پذیرش یک تکه کاغذ در ازای چیزی با ارزش واقعی ، زمان زیادی طول کشید تا مورد توجه قرار گیرد. ارزهای مدرن بر روی کاغذ در عناوین مختلف و به شکل سکه منتشر می شوند. در مبادله کالاها و خدمات ، به یک مخرج مشترک برای ارزش گذاری کالا و خدمات نیاز داریم. یک ارز ، به عنوان یک واسطه عمل می کند و برای انجام انواع مبادلات تجاری ضروری است. برخلاف سکه های قدیمی که از فلزات گرانبها ساخته می شدند ، امروزه بیشتر پول ها به تنهایی ارزشی ندارند. ارز نماینده ، به این معنی است که هر سکه یا اسکناس را می توان با مقدار معینی از کالا مبادله کرد.

اصطلاحات پول و ارز

در سال‌ های پس از جنگ جهانی دوم ، بانک‌ های مرکزی از سراسر جهان می‌ توانستند ۳۵ دلار برای هر اونس طلا به دولت آمریکا بپردازند. به عبارت دیگر ، پول کاغذی پشتوانه فلز واقعی بود و اگر کسی بخواهد ، می‌ توان آن را به صورت قانونی با آن مبادله کرد. اصطلاحات پول و ارز ، اغلب به معنای یکسان هستند. با این حال ، در عین ارتباط محسوسی که دارند ، دارای معانی متفاوتی هستند. ارز ، اصطلاح گسترده تری است که به یک سیستم ارزش نامشهود اطلاق می شود که مبادله کالاها و خدمات را در حال و آینده ممکن می سازد ؛ اما پول ، به سادگی در زندگی روزمره کاربرد داشته و ملموس می باشد. پول به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ؛ که همه مربوط به استفاده آتی آن در نوعی معامله است. ارز ، جزئی از ذخایر یک کشور است که برای تامین منابع از آن استفاده می شود. امروزه ارز جامع و ذخیره جهانی ، دلار می باشد که واحد پول رسمی ایالات متحده است.

  دلار افشار چیست

نمونه های ارز 

اصطلاح ارز ، به شکل ملموس پول یعنی اسکناس های کاغذی و سکه اطلاق می شود و از آن به عنوان وسیله مبادله ای استفاده می شود که در ارزش اسمی برای محصولات و خدمات و همچنین برای پس انداز و پرداخت بدهی پذیرفته می شود. یکی از نمونه های ارز ، اسکناس های کاغذی ایالات متحده است که ممکن است در دست هر کسی دیده شود. ارز همچنین می تواند اسکناس ها و سکه های کاغذی صادر شده توسط دولت های کشورهای دیگر در سراسر جهان باشد. کسب و کارها هنگام تهیه بودجه یا ارزش گذاری دارایی ها ، از ارز به عنوان واحد حساب استفاده می کنند. ارز همچنین دارای ویژگی های خاصی است که امکان مبادله روان کالاها را فراهم می کند ؛ بدان معنا که قابل تعویض است ، به طوری که برای هر تراکنش نیازی به ارزش گذاری مجدد نیست. بادوام است ؛ به طوری که برای بسیاری از مبادلات در طول زمان دوام می آورد. قابل تشخیص است تا مردم بتوانند به آن اعتماد کنند و با اطمینان مبادلات کالا و خدمات خود را تکمیل کنند.