چقدر دلار میشه از کشور خارج کرد ؟ در پاسخ به این سوال می گوییم مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند فقط می توانند ۵۰۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز های کشور دیگر، ارز خارج کنند. مسافرانی که قصد خروج از کشور از طریق مرز هوایی را دارند می توانند تا سقف دو هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز ها، ارز خارج کنند. اگر قصد دارید بیش از سقف تعیین شده ارز خارج کنید باید اظهارنامه ارز به صورت کتبی یا شفاهی همراه خود داشته باشید و تا گمرک ایران اطلاعات مورد نظر را در گمرک ثبت کند. مسافر می تواند قبل از این که به کشور سفر کند از طریق درگاه گمرک، ارز را به صورت سیستمی اظهار کند. مسافرین اگر می خواهند از طریق مرز زمینی، ریلی و دریایی سفر کنند باید مازاد بر دو هزار یورو معادل آن به سایر ارزها همراه خود داشته باشند.

حمل ارز چه قوانین دارد؟

بانک مرکزی، قانونی را برای خروج ارز تا سقف معین وضع کرده است و اگر ارز بیش از مبلغ مجاز حمل و نگهداری شود مسلماً ممنوع است و جرم شناخته می شود و بانک مرکزی به این افراد حداکثر تا ۶ ماه زمان می دهد تا این افراد بتوانند ارز را بفروشند. این اشخاص باید حتماً قبل از تمام شدن مهلت شش ماه ارز را فروخته باشند. بانک مرکزی قانونی هم برای خروج ارز بیش از حد مجاز وضع کرده است و افرادی که قصد خروج ارز بیش از سقف مجاز را دارند، باید مدارکی چون رسید سنا، اظهارنامه گمرکی، سند موسسه اعتباری را همراه خود داشته باشند و لازم است بگویم که این اسناد در موسسه اعتباری و سنا فقط تا ۶ ماه اعتبار دارند، بنابراین افرادی که بیش از سقف مجاز ارز نگهداری می کنند باید تا قبل از شش ماه، به ارز خود رسیدگی کنند.

  تفاوت و شباهت های ارز نیمایی و ارز دولتی

 

حمل ارز چه قوانین دارد؟

دلایل عدم نگهداری ارز بالاتر از سقف مجاز

در ایران قیمت ارز کاملاً بی ثبات است و در هر لحظه نوسانات زیادی را تجربه می کند و همین موضوع عاملی بر خرید و فروش غیرقانونی ارز در کشور است، بنابراین دولت برای مقابله با این افراد قوانین حمل ارز را وضع کرده است. بازار ارز نوسانات زیادی دارد به همین دلیل اگر سودجویان به فکر مال اندوزی باشند و قصد داشته باشند ارز را از کشور دیگر خریداری کنند و در ایران با قیمت بالا بفروشند باعث افزایش تقاضای ارز در بازار می شود و اگر تقاضای ارز افزایش پیدا کند قیمت ارز کاهش نمی یابد. بانک مرکزی برای خرید و فروش ارز و نگهداری ارز قانونی وضع کرده است که فقط در صرافی های معتبر و زیر نظر سامانه سنا باید ارز خرید و فروش شود، اما در اینجا سوال پیش می آید که چقدر دلار (قیمت دلار) میشه از کشور خارج کرد ؟ در جواب باید گفت مقداری که بانک مرکزی تعیین کرده است.

تاریخچه و تقسیم بندی صرافی ها

در چندین سال پیش صرافی ها برای تعیین وزن و عیار سکه و تبدیل ارز به پول سایر کشورها به وجود آمد. صرافی ها برای تبدیل پول مسافران خارجی به ارز واحد کشور ایجاد شدند، زیرا در آن زمان مسافرین زیادی به کشورهای دیگر سفر می کردند اما پول واحد آن کشور را در اختیار نداشتند و مجبور بودند به سراغ صرافی ها بروند و پول واحد کشور خود را بدهند و پول کشور مقصد را دریافت کنند. صرافی ها به صرافی نوع اول و صرافی نوع دوم تقسیم بندی می شوند. صرافی نوع اول خدمات مربوط به خرید و فروش نقدی ارز و سکه نقره و طلا را به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می دهند و معاملات و امور ارزی دیگر در این صرافی ها انجام نمی شود. صرافی نوع دوم علاوه بر اینکه اقدام به خرید و فروش نقدی ارز و سکه طلا و نقره می کند می تواند به نقل و انتقال ارز و حواله به کشورهای دیگر بپردازد.

  نحوه تشخیص یورو اصل از تقلبی

 

شرایط کلی خروج ارز از کشور

عملکرد و روش خرید و فروش در صرافی ها

صرافی ها خرید و فروش ارز را به صورت اینترنتی و حضوری انجام می دهند و در واقع نیاز ارزی شما را برای انجام مبادلات کالا یا واردات و صادرات کالا را تامین می کنند. وقتی شما با کشور دیگر را واردات و صادرات می کنید می توانید از طریق صرافی ها ارز هر کشوری را به کشور دیگر تبدیل کنید. صرافی ها در مقابل خدماتی که انجام می دهند کارمزد یا کمیسیونی دریافت می کنند و کارمزد یا کمیسیون همان سود خود از خدمات انجام شده است. صرافی ها اطلاعات کاملی از نرخ ارز های سایر کشورها دارند و ارز را با قیمت روز خرید و فروش می کنند. صرافان به کارهای خرید و فروش سکه طلا و نقره می پردازند و در کنار آن حواله و کارهای نقل و انتقال ارز را به سایر کشورها انجام می دهند و شما می توانید این سوال را که چقدر دلار میشه از کشور خارج کرد را از صرافی ها جویا شوید.

بسیاری از افراد در هنگام خروج از کشور سوال می پرسند که چقدر دلار میشه از کشور خارج کرد، مقدار سقف مجاز خروج دلار از کشور ۲۰۰۰ هزار دلار است. اما در پاسخ به این سوال چقدر یورو می توان از کشور خارج کرد می گوییم مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را می توانید از کشور خارج کنید. بانک مرکزی برای ثبات قیمت ارز در بازار اقداماتی کرده است که سبب شده خرید و فروش ارز در خارج از صرافی ها ممنوع باشد، بنابراین اگر می خواهید ارز خرید و فروش کنید یا ارز را به کشورهای دیگر ارسال کنید باید به صرافی های معتبر مراجعه کنید تا کار شما قانونی باشد و بتوانید ارز را با قیمت مناسب خریداری کنید.

  ثبت نام در سامانه ثنا ارز

مطالب کاربردی :

 

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی