برای انجام این کار راهکار های بسیار زیادی وجود دارند که همه آن ها در راستای تشخیص دلار اصل به شما کمک می کنند. اگر دلار تقلبی خریداری کنید، بی شک متضرر می شوید و ارزش سرمایه شما کاهش می یابد. شما می توانید با استفاده از تکنیک های مخصوصی از اصالت اسکناس های دلار اطمینان حاصل کنید. طبق آمار ارائه شده در بانک های آمریکا، حدود ۱۴۵ میلیون تومان دلار تقلبی در کشور های مختلف جا به جا می شود. برخی برای تشخیص اسکناس های اصل از تقلبی از دستگاه های پول شمار استفاده می کنند. اگر این دستگاه های را در دسترس ندارید، می توانید از راهکار ها و تکنیک های مخصوصی استفاده کنید که در این زمینه برای شما سودمند هستند.

چگونه دلار اصلی را تشخیص دهیم

تکنیک های کاربردی تشخیص دلار تقلبی

برای تشخیص دلار تقلبی، می توانید، به رنگ اسکناس ها دقت داشته باشید. رنگ اسکناس های اصل در نور تغییر می کند. اگر به قسمت پایین سمت راست اسکناس های توجه کنید، متوجه تغییر رنگ این اسکناس ها می شوید. رنگ این قسمت ها در اصل مسی است. وقتی اسکناس ها را کمی جا به جا کنید، رنگ اسکناس سبز می شود. به همین ترتیب، می توانید مدل های اصل و غیر اصل را از هم تشخیص دهید. همچنین چاپ اسکناس های اصل اغلب به صورت برجسته است و از این روش کاربردی می توانید، برای شناسایی انواع اصل اسکناس استفاده کنید. در دلار اصل، شانه کت بنجامین باتن نقش های برجسته ای دارد. برای لمس این قسمت ها از نوک ناخن خود استفاده کنید. همچنین اگر ارز شما رنگ پس بدهد، نشانه خوبی نیست و نشان از تقلبی بودن اسکناس دارد. به نخ های قرمز و آبی موجود در اسکناس نیز دقت کنید. در صورتی که دلار های شما غیر اصل باشند، این نخ ها روی طرح ها به کار می روند.

  یورو چه اسکناس هایی دارد

نکته های مهم برای جلوگیری از خرید دلار تقلبی

برای خرید دلار اصل، حتما به صرافی های معتبر مراجعه کنید. برای خرید اسکناس های اصل، باید به شناسه های موجود بر روی اسکناس ها دقت داشته باشید. این شناسه ها اطلاعات مفیدی در رابطه با ارز مورد نظر در اختیار شما قرار می دهند. با توجه به این شناسه ها می توانید، به اصل یا تقلبی بودن اسکناس های خود پی ببرید. کد ها و شناسه های موجود بر این ارز ها، توسط سیستم امنیتی بانک مرکزی بر روی آنها درج می شوند. همه دلار های اصل، دارای خصوصیت واترمارک هستند و برای خرید آن ها باید به این ویژگی در این پول ها دقت داشته باشید. نخ های امنیتی اسکناس ها را نیز مد نظر قرار دهید. نخ های معمولی اسکناس ها اغلب در مسیر نور دیده می شوند. با این راهکار می توانید، از اصل یا غیر اصل بودن اسکناس ها مطلع شوید.

دلار سبز و آبی چیست؟

دلار های آبی مدل های جدید تر اسکناس های آمریکا هستند که رنگ آن ها از سبز به آبی تغییر کرده است. هر سری از دلار ها و اسکناس های چاپ شده در این کشور، موارد امنیتی بیش تری را درخود جای داده است. به همین خاطر توصیه می کنیم، در حین خرید، بیشتر دلار های آبی رنگ را تهیه کنید. چون ساختار امنیتی جدیدی بر روی آن ها به کار رفته است که تشخیص انواع اصل آن را ساده تر می کند. دلار آبی اغلب مطمئن تر است. امکان تقلب در دلار های سبز بیشتر از دلار های آبی رنگ است.

  آشنایی با سامانه سنا و مزایای این سامانه

تکنیک های کاربردی تشخیص دلار تقلبی

بهترین روش های تشخیص دلار آبی اصل

شکل و ساختار پرتره اسکناس های دلار آبی رنگ، طراحی جدید و نوینی دارد. به همین خاطر جعل اسکناس های دلار آبی رنگ کار سختی است و مدل های جعلی آن سریع تر شناسایی می شوند. برای تشخیص دلار های آبی رنگ، به ابعاد کاغذ آن ها دقت کنید. جنس کاغذ دلار نیز بسیار اهمیت دارد. جنس این اسکناس ها اغلب از کتان است. به همین خاطر اگر اسکناس های دلار آبی رنگ را شست و شو دهید، رنگ آن ها از بین نمی رود. به مهر خزانه داری آمریکا نیز بر روی دلار های خود توجه داشته باشید. این مهر در سمت راست پرتره بنجامین باتن مشخص می شود. همچنین یکی از علائم مهم بر روی دلار های اصل، علامت مخصوص به آزادی و اعلامیه های استقلال کشور آمریکا است که در سمت راست پرتره مشخص هستند. در حین خرید به شماره سریال ۱۱ رقمی اسکناس خود توجه داشته باشید و تعداد رقم ها و اعداد آن را شمارش کنید. مهر بانک مرکزی نیز بر روی این اسکناس ها درج شده است.

چگونه دلار اصلی را تشخیص دهیم؟

بسیاری از تجار و کاسبان در عرصه های بین المللی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. برای همین انواع دستگاه های پول شمار اختراع شده اند که در این زمینه به شما کمک می کنند. بسیاری از افراد در مواجهه با حجم انبوهی از تخلفات در زمینه جعل اسکناس از خود میپرسند که چگونه دلار اصلی را تشخیص دهیم و فریب جاعلان در این عرصه را نخوریم؟ به این ترتیب در حین خرید دلار سر در گم می شوند. اغلب افراد در خرید این اسکناس ها دستگاه های تخصصی به همراه ندارند و تشخیص دلار برای آن ها سخت می شود. اگر شما هم تاکنون از خود پرسیده اید که چگونه دلار اصلی را تشخیص دهیم، به تکنیک های یاد شده در این مقاله توجه کنید و این مطالب را در حین خرید مورد توجه قرار دهید.

  دلار افشار چیست