از جمله سوالاتی که به ذهن مبادله کنندگان ارز خطور می کند این است که چگونه دلار را به تومان تبدیل کنیم. چنان چه وضعیت به صورتی رقم بخورد که ارز مبدا و مقصد به ریال نباشد،‌ به منظور مبادله ارز دو مرحله زیر صورت خواهد پذیرفت.

  • مبادله مبلغ مبدا به ریال متناسب با قیمت خرید ارز مبدا بانک
  • مبادله مبلغ فوق به ارز مقصد متناسب با قیمت فروش ارز بانک

نحوه تبدیل لیر به تومان

روش خاصی برای محاسبه ارز ( به صورت ریال) وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد، چنانچه یکی از طرفین مبادله،‌ ریال باشد، یکی از دو صورت زیر به کار برده خواهد شد.

  • مبادله مبلغ مبدا به ریال متناسب با قیمت خرید ارز مبدا بانک ( چنان چه ارز مقصد به شکل ریال باشد)
  • مبادله مبلغ مبدا از ریال به ارز مقصد متناسب با قیمت فروش ارز بانک (چنانچه ارز مبدا به شکل ریال باشد)

در ادامه مبحث چگونه دلار  (قیمت دلار)را به تومان تبدیل کنیم باید بگوییم بسیاری از گردشگران برای اخذ دلارهای مسافرتی می توانند به صرافی ها مراجعه کنند. این تصمیم به منظور رواج گردشگری و جذب توریسم صورت پذیرفته است. گردشگران می توانند با ارائه مدارک لازم به صرافی ها ارز دولتی دریافت کرده و آن ها را برای هزینه سفر خود خرج کنند. دستگاهی به اسم صراف الکترونیکی این قابلیت را داراست که در ادامه مزایای آن را شرح خواهیم داد:

  • امکان تبدیل ارزهای موثق مانند دلار، یورو، درهم و غیره به ریال
  • صادر شدن فوری کارت نقدی، قابل استفاده در تمامی ATM ها و همینطور خرید های اینترنتی و کارت خوان های فروشگاهی
  • امکان شناسایی ارزها
  • اخذ پول الکترونیک به جای پول نقد
  • احراز هویت آنی مشتریان به وسیله دستگاه از راه اسکن پاسپورت
  کارمزد تبدیل دلار به یورو چقدر است؟

برای تبدیل ارز صدور کارت نیاز است تا مراحلی گذرانده شود که در ادامه بیان داده شده است:

  • تعیین زبان
  • اعلام وجه و نوع ارز
  • تعیین گزینه صدور کارت
  • گذاشتن پاسپورت در مکان ویژه جهت اسکن
  • گشوده شدن درب پذیرش اسکناس و گذاشتن اسکناس در مکان گفته شده
  • صدور کارت ریالی در کنار اخذ رمز کارت

چگونه نرخ ارز بانک مرکزی را تبدیل کنیم؟

تنها مرجع رسمی که در کشور می تواند قیمت دلار و سایر ارزها را تعیین کند بانک مرکزی است. این نرخ بر اساس معاملاتی که در بورس اتفاق می افتد تعیین می شود. قیمت دلار به صورت روزانه توسط این مرجع قانونی اعلام می شود و معاملات ارز در سراسر کشور بر اساس آن صورت می پذیرد.

مطلب پیشنهادی : خرید یورو

برای آن که متوجه چگونگی تبدیل ارز شوید مثالی را برای شما شرح می دهیم: فرض کنید که شما با قسمتی از دارایی خود که ۱۰ میلیون ریال است یک نیم سکه خریداری کرده اید و یا این که ۱۰۰۰ دلار ارز تهیه کرده اید. در حال حاضر پس از گذشت یک دوره زمانی و سپری کردن تحولات بازار می خواهید بدانید که آیا این اقدام شما پرمنفعت بوده یا خیر؟
برای مثال شما سه ماه پیش ده میلیون ریال از سرمایه خود را به خرید دو نیم سکه اختصاص دادید. اکنون پس از گذشت این زمان بهای هر نیم سکه شما به ۵۴۰ هزار تومان رسیده است، ۱۰۸۰۰۰۰۰ ریال بهای دو نیم سکه شما در حال حاضر است یعنی شما پس از طی این مدت هشتصد هزار ریال معادل هشتاد هزار تومان سود کرده اید.
به همین ترتیب برای این مسئله بازه های زمانی به خصوصی تعریف شده است که مدت آن از یک روز تا یک سال متغیر است. بر حسب علاقه هر فرد می تواند سطح نوسانات شاخص مورد نظرتان را در این بازه های زمانی بررسی کنید. لازم به ذکر است که برای شاخص های مربوط به بازار داخلی وجهی معادل یک میلیون تومان و برای شاخص های جهانی وجهی معادل هزار دلار به عنوان مبلغ پایه در نظر گرفته شده است.

  آرشیو قیمت ارز نیمایی

چگونه نرخ ارز بانک مرکزی را تبدیل کنیم؟

نحوه تبدیل لیر به تومان

لیر یکای ارز کشور ترکیه محسوب می شود. سرمایه گذاران پروژه های خارجی و مهاجران از جمله کسانی هستند که تهیه لیر ترکیه برای آن ها بسیار مهم است. قیمت لیر ترکیه جزء مسئله های نگران کننده برای افراد است به همین دلیل در این قسمت به این موضوع پرداخته می شود. با توجه به تغییرات نرخ ارز و تاثیر آن بر کارکرد دیگر ارزها، به منظور انجام هر گونه تراکنشی باید قیمت آنی لیر را دانست. با توجه به رسانه های گوناگونی که نرخ لیر ترکیه را بیان می کنند، باید دقت کنید که منبع خبر معتبر باشد چنان چه منبعی غیررسمی این قیمت را اعلام کند و شما دچار گمراهی شوید و معاملات شما با خطر جدی مواجه خواهد شد.

نحوه تبدیل پوند به تومان

یکای پول کشور بریتانیا پوند استرلینگ است که در زبان انگلیسی به صورت Pound sterling نوشته می شود و به صورت مختصر بین عوام به پوند رایج است. نمادی که برای پوند استرلینگ تعریف شده اغلب این نماد £ است نمایش رسمی تر آن به صورت GBP و با اختصار کلمات اتفاق می افتد.

مطلب پیشنهادی : خرید دلار 

پنی یکای کوچکتر پوند است که در زبان انگلیسی به آن Penny گفته می شود، جمع صد پنی مساوی با یک پوند محسوب می شود. پوند جزئی از قدرتمندترین و با اهمیت ترین ارزها است. در انگلستان به این یکای پول به صورت مستعار کویید Quid گفته می شود.
چگونه دلار را به تومان تبدیل کنیم سوالی است که اغلب افراد مبتدی سوال می کنند. در نوشتاری که بر شما گذشت به مبحث چگونه دلار را به تومان تبدیل کنیم پرداختیم تا همگان با این مبحث آشنایی پیدا کنند.

  کجا یورو بفروشم

مطالب کاربردی :

 

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی