یورو یکی از ارزهایی است که امروزه در سراسر دنیا مورد قبول واقع شده است. این ارز اولین بار پس از جنگ جهانی دوم به عنوان ارزی که نشان دهنده اتحاد در میان کشورهای دنیاست، مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، بیش از ۱۸ کشوری که عضو اتحادیه اروپا هستند یورو را به عنوان پول ملی خود اعلام کرده اند که از مهمترین کشورها می توان به آلمان و فرانسه اشاره کرد. کسانی که می خواهند یورو خود را به تومان تبدیل کنند، سوالات زیادی در این باره می پرسند که در ادامه به آنها پاسخ می دهیم.

قیمت یورو را از کجا بگیریم؟

نوسانات ارزی در چند سال اخیر سبب شده است که قیمت مشخصی برای یورو وجود نداشته باشد و تمامی افرادی که قصد خرید و فروش یورو را دارند باید قیمت را به صورت لحظه ای استعلام نمایند. بهترین مکان برای استعلام قیمت روز یورو صرافی ها هستند. صرافی ها زیر نظر مستقیم بانک مرکزی کار می کنند و همین امر سبب شده است که شما بتوانید با اطمینان خاطر اطلاعاتی را که می خواهید از آنها دریافت کنید.

برخی از افراد در این باره سوال می پرسند که آیا کانال های تلگرامی برای دریافت قیمت یورو قابل استناد هستند! اگر این کانال ها قابل اعتماد باشند، قیمت را از صرافی ها دریافت می کنند. پس به شما توصیه می شود بدون واسطه قیمت را از صرافی ها دریافت کنید.

برای فروش یورو و تبدیل آن به تومان به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر تصمیم گرفته اید که یورو خود را به صورت رسمی و در صرافی ها به فروش برسانید، باید مدارکی را به صرافی ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • ارائه کارت ملی معتبر ( به این نکته توجه داشته باشید که ارائه کارت ملی الزامی است و پاسپورت یا شناسنامه قابل قبول نیست)
  • شماره شبا و یا شماره حساب معتبر برای واریز وجه پس از تبدیل یورو به تومان
  تفاوت دلار کشور های مختلف

توصیه می شود برای اینکه وقت تان هدر نرود، این مدارک را آماده سازید و پس از آن به صرافی ها مراجعه کنید. در این صورت می توانید مطمن باشید که کار شما به سرعت انجام می شود و پس از تبدیل یورو به تومان می توانید وجه را دریافت کنید.

برای دریافت وجه شماره حساب باید برای کدام بانک باشد؟

اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای دریافت وجه پس از تبدیل یورو به تومان باید شماره حساب کدام بانک را به صرافی ارائه دهید. بهتر است بدانید معمولا تمامی صرافی ها با بانک ملت و ملی برای پرداخت پول کار می کنند. همچنین، اگر شما کارت دیگری داشته باشید، پول را به حسابتان واریز می کنند، اما ممکن است این کار کمی طول بکشد. از طرف دیگر، اگر می خواهید به صرافی خاصی مراجعه کنید، بهتر است از قبل در این مورد سوال بپرسید تا به سرعت پول به حسابتان واریز شود.

آیا باید تنها به صرافی ها مراجعه کنیم؟

بسیاری از کسانی هستند که می گویند برای تبدیل یورو به تومان به دلالانی که در خیابان ارز می فروشند اعتماد کرده اند و توانسته اند سرمایه زیادی را از این راه بدست بیاورند. خرید از دلالان نیازمند ارائه مدارک نیست و شما می توانید در بسیاری از مواقع یورو خود را بالاتر از قیمتی که صرافی ها اعلام می کنند بفروشید. اما باید بدانید احتمال فروش اسکناس تقلبی بسیار بالاست و این موضوع می تواند کل سرمایه شما را بر باد دهد. با توجه به این موضوع که فروش یورو به دلالان فاقد مدارک رسمی است، پیگیری کردن این افراد دشوار است و ممکن است دیگر نتوانید از آنها شکایت کنید. به همین دلیل، توصیه می شود هرگز به دلالان یورو نفروشید.

  چطور دلار تقلبی را بشناسیم

یورو خود را به تومان تبدیل کنم یا نگه دارم؟

کسانی که می خواهند یورو خود را به تومان تبدیل کنند همواره در این باره نگران هستند که آیا فروش یورو و تبدیل آن به تومان کار درستی است یا خیر! بهتر است بدانید فروش یورو و تبدیل آن به تومان تنها در صورتی پیشنهاد می شود که افراد می خواهند با پول آن کاری انجام دهند. به طور مثال، شما می خواهید خانه خریداری کنید  یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید، فروش یورو و تبدیل آن به تومان کار هوشمندانه ای است. اما اگر برای فروش یورو برنامه ای ندارید، بهتر است دست نگه دارید.

آیا قیمت یورو بالاتر می رود؟

قیمت دلار و یورو ارتباط مستقیمی با روابط بین المللی ایران دارد. هر چقدر تنش ایران با کشورهای دیگر بیشتر باشد، قیمت دلار و یورو بالا می رود و هر چقدر این تنش کمتر شود، قیمت دلار و یورو به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند. به همین دلیل، هرگز نمی توان پیش بینی کرد که قیمت یورو در آینده به چه سمتی پیش می رود.

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد روند تبدیل یورو به تومان در اختیار شما قرار دهیم. شما می توانید با مراجعه به صرافی ها یورو خود را به تومان تبدیل کنید. برای اینکار ارائه کارت ملی الزامی است. همچنین، باید شماره حساب بانک ملی، ملت و یا یکی از بانک هایی که مورد تایید صرافی است را داشته باشید. اگر می خواهید با تبدیل یورو به تومان سرمایه گذاری انجام دهید و یا کاری را انجام دهید، تبدیل یورو به تومان کار هوشمندانه ای است. بهتر است بدانید کسی نمی تواند به طور دقیق بگوید که قیمت یورو در آینده بالاتر و یا پایین تر می رود.

  شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی به چه صورت است؟

 

مطالب کاربردی :

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی