کدام بانک دلار می فروشد ؟ بانک ملی یکی از بانک های است که دلار می فروشد. بانک ملی قوانینی را برای سر و سامان دادن به بازار ارز و شرایط خرید و فروش ارز وضع کرده است و به همین دلیل حتماً باید برای خرید دلار از بانک ملی کارت ملی خود را به همراه داشته باشید و اگر کارت ملی یا کد ملی شما درست نباشد نمی توانید دلار خرید کنید. در گذشته اکثر صرافی های بانکی برای خرید و فروش ارز قانون تدوین کرده بودند که هر شخصی که قصد خرید دلار را دارد باید کارت ملی و همراه کارت بانکی و سیم کارت به نام خود را به همراه داشته باشد اما بعد ها این قانون عوض شد و با فقط کارت ملی هوشمند باید دلار خرید، در واقع این کار برای بهبود شرایط نامناسب خرید و فروش دلار تعیین شد تا هر شخصی که قصد خرید دلار دارد، بتواند از صرافی یا بانک های معتبر دلار خرید و فروش کند.

کدام بانک دلار می فروشد

چرا دلار آمریکا مهم است؟

کدام بانک دلار می فروشد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بانک های معتبر مانند بانک ملی در سطح ایران اقدام به خرید و فروش ارز می کنند. یکی از دلایل مهم بودن دلار آمریکا این است که دلار آمریکا به عنوان یکی از پرقدرت ترین ارز جهانی شناخته می شود که اکثر کشورهای جهان از دلار آمریکا برای ذخیره ارزی کشور استفاده می کنند و پس انداز های بسیار زیادی در خزانه داری آمریکا دارند و با دلار آمریکا بیشتر کالاهای تولید شده خود را مبادله می کنند. بسیاری از قرارداد های مهم جهان مانند قرارداد های نفت بر اساس نرخ دلار آمریکا انجام می گیرد و بسیاری از کشورهای پیشرفته و برتر جهان ارز کشور خود را بر اساس دلار آمریکا تنظیم می کنند که می توان به کشورهای چین، هنگ کنگ، سنگاپور، مالزی اشاره کرد. وقتی ارزش دلار پایین بیاید مسلما کشورهای برتر جهان اقدام به صادرات می کنند و صادرات آن ها افزایش می یابد.

  فروش ارز در سامانه سنا

روش های پیش بینی قیمت دلار

برای پیش بینی دلار باید عامل ثانویه را در نظر بگیرید، یعنی در زمان خاصی در سال دلار افزایش می یابد، زیرا تقاضا برای دلار از طرف مسافرین افزایش می یابد که سبب به افزایش قیمت دلار می شود. اگر درآمد در داخل کشور ما افزایش داشته باشد میل اشخاص به واردات کالا افزایش می یابد و برعکس اگر درآمد خارجیان کاهش یابد قدرت خرید خارجیان کاهش می یابد پس میل به واردات کالای کشور ما کاهش می یابد که تاثیر بسزایی بر روی تغییر نرخ ارز دارد. بسیاری از اشخاص است در بازار ارز دست به ریسک می زنند و دلار را با قیمتی بالا خریداری می کنند و پیش بینی می کنند تا در آخر روز دلار کاهش می یابد و آن ها دلار را با قیمت کمی پایین تر از قیمت خریداری شده می فروشند و اگر دلار کاهش یابد آن ها یا سود می کنند یا ضرر می کنند که به آن تهی فروشی ارز می گویند.

مطلب پیشنهادی : خرید دلار 

 

همه چیز درباره نظام ارزی

نظام ارزی یعنی ارزش پول ملی یک کشور بر اساس پول یا ارز سایر کشورها تعیین می شود. نظام ارزی یک کشور ارتباط مستقیمی و دو طرفه ای با پرداخت های آن کشور دارد. نظام پایه طلا، نظام ارز شناور، نظام ارزی شناور مدیریت شده، نظام پایه طلا و ارز از نظام های پایه هستند. سیاست ارزی کشور ما هم بر این اساس طراحی شده و درآمد حاصل از نفت و مشتقات نفتی عامل اصلی تفاوت درآمد ارزی ایران با سایر کشورها است. نظام ارز شناور مدیریت شده از نظام های ارزی کشور ایران است. در ایران بانک مرکزی بر روی بازار ارز و تغییرات قیمت ارز مانند نرخ دلار و نرخ یورو و میزان نوسانات دلار و یورو و سایر ارز ها دخالت دارد و سعی می کند بازار ارز را کنترل کند. در ایران صرافی ها و بانک ها دلار خرید و فروش می کنند و این سوال پیش آمده که کدام بانک دلار می فروشد در واقع بانک های معتبری که یکی خدمات آن ها فروش دلار است.

  چطور دلار تقلبی را بشناسیم

چرا دلار آمریکا مهم است؟

فاکتورهای موثر بر نرخ دلار

نرخ تورم یکی از عوامل و فاکتور هایی است که تاثیر زیادی با نرخ دلار دارد اگر نرخ تورم یک کشور افزایش یابد، ارز آن کشور نسبت به دلار ارزش کمتری دارد و برعکس اگر یک کشور نرخ تورم پایینی داشته باشد ارزش ارز کشور در مقابل سایر ارز ها از جمله دلار افزایش می یابد. تغییرات نرخ بهره می تواند بر روی ارزش دلار تاثیر زیادی بگذارد. اگر نرخ بهره یک کشور افزایش پیدا کند ارز آن کشور ارزش زیادی پیدا می کند، زیرا اگر نرخ بر افزایش پیدا کند سود بیشتری به وام دهندگان می رسد به همین دلیل سرمایه گذاران خارجی ترغیب به سرمایه گذاری در کشور می شوند. بدهی داخلی یا خارجی دولت بر روی نرخ ارز مانند دلار تاثیر دارد، زیرا اگر یک کشور بدهی زیادی داشته باشد سرمایه گذاران خارجی در کشور سرمایه گذاری نمی کنند و اگر در کشور سرمایه گذاری کرده بودند سعی می کنند اوراق سرمایه گذاری را در بازار آزاد بفروشند و این موضوع سبب کاهش ارزش ارز کشور در مقابل دلار می شود.

مطلب پیشنهادی : خرید دلار 

کدام بانک دلار می فروشد ؟ بانک های مانند پارسیان و ملی دلار می فروشند. شاخص نسبت قیمت کالاهای صادراتی به وارداتی و وضعیت مبادلات خارجی یک کشور، ثبات سیاسی و عملکرد اقتصادی و رکود اقتصادی، سفته بازی می تواند بر روی نرخ دلار تاثیر گذار باشد، بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری یا واردات و صادرات یک کالا را دارید نرخ روز دلار را جویا شوید. یکی از مهمترین عاملی که بر روی اقتصاد یک کشور تاثیر می گذارد نرخ تبدیل ارز است و نرخ تبدیل ارزهای خارجی بیان کننده ثبات اقتصادی کشور است. تقاضای ارز از طریق مبادلات بین المللی سفته بازی یا توریسم و غیره افزایش می یابد مسلما منجر به افزایش ارزش ارز می شود.

  کارمزد تبدیل دلار به یورو چقدر است؟