یورو یکی از قدرتمند ترین ارزهای دنیاست که امروزه به واحد پول کشورهای زیادی تبدیل شده است. پس از آنکه اتحادیه اروپا شکل گرفت، بسیاری از کشورها تلاش کردند تا با خلق واحد پول یکسان به ادغام و یکپارچه سازی کشورهای اروپایی کمک کنند. همین امر سبب شد تا کشورهای اروپایی همراه با یکدیگر رشد کنند و این موضوع به افزایش قدرت یورو کمک شایانی کرده است. اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید کدام کشورها واحد پولشان یورو است. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

یورو واحد پولی چه کشورهایی است؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از واحد پولی یورو استفاده می کنند. در واقع، اگر بخواهیم پاسخ دقیق تری به این سوال بدهیم باید بگوییم ۱۹ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا از این واحد پولی استفاده می کنند که به شرح زیر هستند:

  • اتریش
  • بلژیک
  • قبرس
  • استونی
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • یونان
  • ایرلند
  • ایتالیا
  • لتونی
  • لیتوانی
  • لوکزامبورگ
  • مالت
  • هلند
  • پرتغال
  • اسلواکی
  • اسلوونی
  • اسپانیا

کشورهای دیگری نظیر موناکو، جمهوری سن مارینو، کوزوو، آندورا، واتیکان و مونته گرو که عضو اتحادیه اروپا نیستند، یورو را به عنوان ارز ملی به کار می برند و همین امر باعث ایجاد یکپارچکی در سیستم تجارت داخلی و بین المللی شده است.

آیا واحد پول انگلستان یورو است؟

انگلستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. به همین دلیل، با توجه به این موضوع که اسم انگلستان در لیست بالا قرار ندارد، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که واحد پول انگلستان چیست! همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم تنها ۱۹ کشور از ۲۷ کشور عضور اتحادیه اروپا از واحد پولی یورو استفاده می کنند. انگلستان از جمله کشورهایی است که عضو اتحادیه اروپا است، اما واحد پولی آن پوند است.

  روش ساخت سکه و روش های تشخیص سکه تقلبی از اصل

کدام بانک یورو را تحت نظارت دارد؟

با توجه به این موضوع که امروزه یورو به واحد پول بسیاری از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی تبدیل شده است، این سوال پیش می آید که کدام بانک عملکرد اقتصادی یورو را تحت نظارت دارد! بهتر است بدانید از سال ۱۹۹۹ سیاست های مالی واحد پولی یورو تحت نظارت بانک مرکزی اروپا قرار دارد.

بانک مرکزی اروپا چیست؟

بانک مرکزی اروپا بانکی بی طرف است که مستقلانه کار می کند. ریاست این بانک توسط کشورهایی مشخص می شود که عضو اتحادیه اروپا هستند. این ریاست هر هشت سال یکبار عوض می شود. اکنون این بانک در فرانکفورت قرار دارد و مرکز اصلی تولید یورو و تعیین سیاست های آن به شمار می رود.

آیا طرح خاصی بر روی یورو وجود دارد؟

یورو نماد اتحاد در میان بسیاری از کشورهای اروپایی است. همین امر سبب شده است که طرح هیچ شخصیت تاریخی و یا واقعه تاریخی بر روی آن به کار نرود. زیرا هدف این واحد پولی این نیست که معرف مکان خاصی باشد. بلکه می خواهد در هر جای دنیا نشان دهد که کشورهای زیادی با یکدیگر متحد شده اند تا سیاست های اقتصادی جهانی و بین المللی را به بهترین شکل پیش ببرند و در این میان اتحاد نقش بسیار مهمی دارد.

رابرت کالینا اولین شخصی بود که طراحی اسکناس یورو را بر عهده گرفت. وی تلاش کرد تا در این واحد پول نماد اتحاد اروپا را نشان دهد و در طراحی خود از طاق ها، پل ها و پنجره های معمولی استفاده کرد. همچنین، نقشه اروپا بر روی این واحد پولی دیده می شود.

  چه کسانی می توانند ارز دولتی بگیرند

ارزشگذاری یورو به چه صورت است؟

اکنون که با یورو آشنا شده اید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ارزش گذاری یورو به چه صورت است. در پاسح به این سوال باید بگوییم که این واحد پولی از ۵ تا ۵۰۰ یورویی ارزش گذاری شده است و شما می توانید اسکناس ۵ یورویی تا ۵۰۰ یورویی را خریداری نمایید.

آیا یورو در تمامی کشورهای دنیا قابل قبول است؟

کسانی که می خواهند به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند همواره در این مورد سوال می پرسند که آیا یورو در تمامی کشورهای دنیا قابل قبول است. بهتر است بدانید یورو و دلار از ارزشمندترین ارزها در سراسر دنیاست. شما می توانید یورو را در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا به کار ببرید و این واحد پولی مورد قبول است. همچنین، با یورو می توانید به کشورهای آسیایی سفر کنید.

تبادل یورو در تمامی کشورهای دنیا صورت می گیرد و حتی در کشورهایی که توریست های زیادی دارند، از مسافران یورو را قبول می کنند. به همین دلیل، شما به راحتی می توانید یورو را در تمامی کشورهای دنیا به کار ببرید و دیگر نگران چیزی نباشید.

ارزش دلار بیشتر است یا یورو؟

دلار و یورو دو واحد پولی هستند که هر دو ارزشمند هستند و در جهان برای مبادلات جهانی به کار برده می شوند. به طور دقیق نمی توان به این سوال پاسخ داد که ارزش دلار بیشتر است یا یورو! بلکه باید بدانید هر دو واحد پولی ارزش زیادی دارند.

تا بدینجا تلاش کردیم به معرفی یورو بپردازیم. ۱۹ کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از واحد پولی یورو استفاده می کنند که از مهمترین آنها می توان به آلمان و فرانسه اشاره کرد. با وجود این، برخی از کشورهای دیگر هستند که عضو اتحادیه اروپا هستند، مانند انگلستان، اما از واحد پولی یورو استفاده نمی کنند. یورو از ۵ تا ۵۰۰ ارزش گذاری شده است و در تمامی دنیا از این واحد پولی می توان برای مبادلات اقتصادی استفاده کرد. امروزه، دلار و یورو ارزشمندترین ارزهای دنیا به شمار می روند.

  ارز دانشجویی به چه کسانی تعلق می گیرد

 

مطالب کاربردی :

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی