وقتی صحبت از یورو می شود، ارز ارزشمندی به ذهن خطور می کند که در سراسر دنیا مورد قبول است و با آن می توانید به هر کجای دنیا سفر کنید و یا به معامله بپردازید. این ارز به حدی ارزشمند است که امروزه به عنوان پول رسمی بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آلمان و فرانسه تبدیل شده است. پس از جنگ جهانی دوم کشورها به این نتیجه رسیدند، واحد پولی یکسان می تواند به اتحاد میان ملت ها کمک کند و پس از سال ۲۰۰۲ کشورهای اتحادیه اروپا واحد پولی خود را به یورو تغییر دادند.

تا چند یورویی داریم؟

به طور کلی، یورو هفت اسکناس دارد که به شرح زیر هستند:

  • اسکناس ۵ یورویی
  • اسکناس ۱۰ یورویی
  • اسکناس ۲۰ یورویی
  • اسکناس ۵۰ یورویی
  • اسکناس ۱۰۰ یورویی
  • اسکناس ۲۰۰ یورویی
  • اسکناس ۵۰۰ یورویی

هر یک از این اسکناس ها دارای طرح ها و بناهایی هستند که یادآور اروپا هستند. بهتر است بدانید سازندگان یورو تصمیم گرفته اند تا از هیچ شخصیت خاصی بر روی اسکناس های یورو استفاده نکنند، تا این اسکناس محدود به یک کشور خاص نشود. همین امر نشان می دهد یورو یک ارز جهانی است و از آن می توان در سراسر دنیا استفاده کرد.

واحد کوچکتر از یورو چیست؟

یورو به واحد های کوچکتری به نام سنت تقسیم می شود. هر ۱۰۰ سنت برابر با یک یورو است. به طور کلی، سنت به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • سکه یک سنتی
  • سکه دو سنتی
  • سکه پنج سنتی
  • سکه ده سنتی
  • سکه بیست سنتی
  • سکه پنجا سنتی
  تبدیل لیر به تومان چگونه انجام می شود؟

در یک طرف سکه عکس مشترکی وجود دارد و در طرف دیگر سکه عکس حوزه و کشوری که سکه ضرب می شود نمایش داده می شود. به طور مثال، سنت فرانسه با سنت آلمان تفاوت هایی دارد و این تفاوت در سکه هایشان بازنمایی شده است. عکس مشترک سکه های سنت عکس شورای سلطنت بلژیک است.

اسکناس یورو در چه رنگ هایی تولید می شود؟

یورو در طیف رنگی گسترده ای تولید می شود. این اسکناس دارای رنگ های نارنجی، آبی، بنفش، سبز و زرد است. همین امر توانسته است اسکناس یورو را به یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین اسکناس های دنیا تبدیل کند. هیچ چیز بهتر از این نیست وقتی به اسکناس های خود نگاه می کنید طیف گسترده ای از رنگ ها را ببینید. این امر می تواند از نظر روانی حس خوشی را در شما به وجود بیاورد و به شما کمک کند با لذت بیشتری اسکناس های خود را خرج کنید.

محبوب ترین اسکناس یورو کدام است؟

بررسی ها و تجارت استفاده از اسکناس یورو در سراسر دنیا نشان می دهد که اسکناس ۱۰۰ یورویی محبوب ترین اسکناسی است که مردم تمایل به استفاده از آن دارند. این اسکناس ارزش بالایی دارد و می تواند پاسخگو نیازهای افرادی باشد که به سراسر دنیا سفر می کنند. اسکناس ۱۰۰ یورویی به راحتی با ارزهای دیگر مبادله می شود و همین امر سبب شده است افراد ترجیح بدهند بیشتر این اسکناس را به همراه داشته باشند.

آیا یورو ارز مهمی است؟

بهتر است بدانید امروزه یورو به ارز بسیار مهمی در سراسر دنیا تبدیل شده است. در واقع، هدف اصلی از تولید یورو ارائه ارز ارزشمند به دنیا بود تا بتواند دنیا را با یکدیگر متحد سازد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که یورو ارزشمند تر است یا دلار! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یورو و دلار ارزشی برابر دارند و هرگز نمی توان گفت یورو از دلار ارزشمندتر است و یا بالعکس. اما هدف اصلی دولتمردان در سراسر دنیا این است که به سوی اتحاد ارزی نزدیک شوند و به زودی واحد پولی در سراسر دنیا یکسان شود.

  نحوه فروش دلار در بازار آزاد

یورو در کجا تولید می شود؟

یورو در بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت تولید می شود. اعضای بانک مرکزی اروپا از تمامی کشورهای دنیا هستند و هر چند وقت یک بار در مقر این بانک در فرانکفورت دور هم جمع می شوند و در مورد سیاست های تولید یورو با یکدیگر به تبادل نظر می پردازند.

آیا تمامی کشورهای اتحادیه اروپا از واحد پولی یورو استفاده می کنند؟

باید بدانید امروزه بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا «یورو» را به عنوان واحد پولی ملی خود قبول کرده اند. اما برخی از کشورها مانند انگلستان یورو را به عنوان ارز ملی خود اعلام نکرده اند، با وجود این، انگلستان آن را به عنوان یک واحد پولی ارزشمند قبول دارد و استفاده از یورو را در کشورش آزاد اعلام کرده است.

از کجا یورو بخریم؟

اگر می خواهید برای خرید یورو اصل اقدام کنید، می توانید به صرافی های معتبر مراجعه کنید. صرافی های معتبر زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کنند و شما می توانید مطمن باشید که یورو اصل را خریداری کرده اید و دیگر نباید نگران اصل یا تقلبی بودن این ارز ارزشمند باشید.

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد اسکناس های یورو در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید یورو در اسکناس های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ یورویی تولید می شود. سنت نیز واحد پولی پایین تر از یورو است و هر ۱۰۰ سکه یک سنتی برابر با یک یورو است. اسکناس های یورو در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا مورد قبول هستند و امروزه به عنوان ارز ارزشمندی در سراسر دنیا شناخته شده است. بر روی یورو از طرح های هندسی استفاده می شود تا نماد هیچ کشوری نباشد و به عنوان پول جهانی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد. یورو در رنگ های سبز، آبی، زرد، نارنجی و بنفش تولید می شود.

  ارز دولتی از کجا بگیریم؟

مطالب کاربردی :

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی