خرید ارز یکی از مواردی است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. امروزه، تمامی افراد به این نتیجه رسیده اند که با خرید ارز می توانند سرمایه گذاری های مناسبی انجام دهند و در آینده از آن استفاده نمایند. اما باید بدانید امروزه ارز تقلبی به مقدار زیادی در بازار موجود است و همین امر می تواند چالش های زیادی را برای خریداران به وجود بیاورد. به همین دلیل، خرید ارز باید گام به گام و از کانال مناسب صورت گیرد تا شما را به اهدافتان نزدیک کند.

برای خرید ارز به دلالان اعتماد نکنید!

اگر تا به حال برای خرید ارز به مکان های مربوطه رفته باشید، حتما مشاهده کرده اید افرادی در خیابان می خواهند دلار و یا یورو به شما بفروشند. قیمتی که این دلالان ارائه می دهند از قیمت صرافی ها در زمان خرید بالاتر و در زمان فروش پایین تر است. همین موضوع سبب می شود که بسیاری از افراد اغوا شوند و برای اندکی سود بیشتر اقدام به دریافت ارز از این افراد بکنند. بهتر است بدانید دلالان معمولا ارز های تقلبی را به مشتریان می فروشند و همین امر ممکن است شما یک شبه کل سرمایه خود را از دست بدهید.

تنها از صرافی ها ارز خریداری کنید!

بانک مرکزی اعلام کرده است تنها مرکزی که برای خرید ارز می توانید به آنها اعتماد کنید صرافی های مجاز و معتبر هستند. در صرافی ها هرگز ارز تقلبی وجود ندارد و همین امر سبب می شود تا افراد با خیال راحت برای خرید ارز اقدام کنند. در نتیجه مهم نیست که شما در مقایسه با دلالان مبلغی را بیشتر پرداخت کنید، بلکه مسئله مهم این است که شما توانسته اید ارز اصل را خریداری نمایید.
در زمان خرید ارز از صرافی ها به چه مدارکی نیاز داریم؟
با توجه به این موضوع که صرافی های معتبر زیر نظر بانک مرکزی کار می کنند، باید اطلاعات کسانی را که اقدام به خرید ارز می کنند ثبت نمایند. به همین دلیل ارائه کارت ملی معتبر در زمان خرید ارز اجباری است و نمی توان به جای آن شناسنامه و یا مدرک دیگری را ارائه داد. به همین دلیل، وقتی می خواهید ارز خریداری کنید، حتما کارت ملی را با خود به همراه ببرید تا بتوانید خرید خود را کامل نمایید و از خرید خود رضایت کاملی داشته باشید.

  دلار سیاه چیست

چه زمانی اقدام به خرید ارز کنیم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که زمان مناسب برای خرید ارز چه موقع است. با توجه به این موضوع که این روزها قیمت ارز به شدت تغییر می کند، نمی توان الگوی کاملی را برای آن بیان کرد. اما به طور کلی، وقتی ایران در مذاکرات بین المللی به نتایج مثبتی رسیده است، می تواند یکی از بهترین زمان ها برای خرید ارز باشد. زیرا مذاکرات مثبت باعث می شود تا قیمت ارز کاهش پیدا کند. همچنین، اگر برای مدتی قیمت ارز را دنبال کنید، می توانید به یک الگوی کلی در خرید ارز دست پیدا کنید.

کدام ارز را بخریم؟

یکی دیگر از سوالاتی که در زمان خرید ارز زیاد پرسیده می شود در اینباره است که دلار بخریم یا یورو! بهتر است بدانید که تفاوت زیادی میان دلار و یورو وجود ندارد و هر دو از ارزهای قابل اعتماد در سراسر دنیا به شمار می روند و شما می توانید با استفاده از این ارزها به معاملات بین المللی بپردازید. به طور کلی، بررسی ها نشان می دهند که سوددهی یورو بیشتر از دلار است، اما به همان میزان ضررات آن نیز بیشتر است. توصیه می شود قبل از خرید دلار یا یورو با افراد متخصص مشورت نمایید.

آیا خرید ارز سرمایه گذاری امنی است؟

بیشتر کسانی که می خواهند ارز خریداری کنند هدف سرمایه گذاری دارند. به همین دلیل این نگرانی همواره وجود دارد که آیا خرید ارز سرمایه گذاری امنی است. با توجه به این موضوع که قیمت ارز در حال نوسان است هرگز نمی توان پاسخ قطعی به این پرسش داد. اما باید بدانید که برای خرید ارز باید نگاه بلند مدتی داشته باشید و هرگز نمی توانید در زمان کوتاه به اهدافی که مد نظرتان است دست پیدا کنید.

  چه کسانی می توانند ارز دولتی بگیرند

آیا برای خرید ارز نیازمند مشاوره هستیم؟

بسیاری از افراد دریافت مشاوره را کاری اشتباه یا بیهوده می دانند. اما باید بدانید دریافت مشاوره یکی از هوشمندانه ترین اقداماتی است که شما می توانید انجام دهید. زیرا شما قبل از خرید از تجربیات کسانی بهره مند می شوید که با بازار ارز آشنایی دارند و فراز و نشیب های این بازار را به شما نشان مید هند. پس از دریافت مشاوره می توانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید و دیگر از خرید ارز ناراضی و یا پشیمان نمی شوید. به همین دلیل در صورتی که این امکان برای شما وجود دارد حتما قبل از خرید مشاوره دریافت نمایید.
تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید ارز در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید خرید ارز از دلالان به معنای از دست دادن سرمایه است. زیرا ممکن است دلالان دلارهای تقلبی به شما بفروشند و این موضوع چالش های زیادی را برایتان به وجود می آورد. صرافی های معتبر زیر نظر بانک مرکزی کار می کنند و شما می توانید با اطمینان و بدون هیچ گونه نگرانی ارز مورد نظر خود را بخرید. اگر در این میان می خواهید بهترین نتیجه را از خرید ارز بدست بیاورید، بهتر است با کارشناسان مالی و متخصصان مشورت نمایید و پس از آن تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 

مطالب کاربردی :

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی