در این نوشتار به مبحث دلار افشار چیست می پردازیم، بسیاری از کسانی که سررشته ای در معاملات دلار ندارند راجع به دلار افشار اطلاعاتی ندارند. این گونه فکر کنید که دلار افشار با دلار معمولی تفاوتی دارد. این نام به این دلیل روی دلار گذاشته شده چون در مکانی به نام پاساژ افشار در تهران دلار داد و ستد می شود. دلارافشار یعنی دلارهایی که در این مکان به فروش می رسند. در ادامه راجع به بازار فارکس صحبت می کنیم.

دلار افشار چیست

در بازار فارکس به هر میزان که پول بیشتری وارد معامله کنید سود بیشتری عاید شما خواهد شد. زیرا کمسیون او بیشتر خواهد بود به همین علت کارگزاری های بازارهای جهانی سامانه ای را تشکیل داده اند که با کمک آن شما می توانید ۱۰۰، ۲۰۰ و یا حتی ۵۰۰ برابر ارزش واقعی سرمایه خود خرید و فروش کنید.
با غیرقانونی شدن بازار فارکس در درون کشور، از امتداد تکرار موارد این چنینی میان مردم معمولی و از بین رفتن سرمایه آنها پیشگیری شد اما کماکان یک مورد دیگر مشابه آن است که همچنان در حال بلعیدن سرمایه افرادی است که اطلاعات تحلیل نشده و کنترل ریسک خود را نداشته و با آرزوی یک شبه پولدار شدن، به بازی آن ورود پیدا می کنند.

نرخ دلار در پاساژ افشار

در خیابان فردوسی بالاتر از چهار راه استانبول مکانی به نام پاساژ افشار واقع شده است و بخشی از دلالی های دلار در آن رخ می دهد. اکنون در این بین متناسب با این سه مکان و شیوه اقدام دلال های حاضر در این جایگاه ها عباراتی مثل دلارسبزه (دلار سبزه میدان)، دلارافشار (دلار پاساژ افشار) و دلار چهارراه استانبول مرسوم شده است که کاملا غیر قانونی هستند و در صورتی که از این افراد خریداری کنید احتمال زیان، اخذ دلار تقلبی، کلاهبرداری و هر مسئله دیگری قاعدتا امکان پذیر خواهد بود.

  چه کسانی می توانند ارز دولتی بگیرند

مطلب پیشنهادی : خرید یورو

معرفی دلار سبزه میدان

در ادامه مبحث دلار افشار چیست به معرفی دلار سبزه می پردازیم، در کشور ایران و به خصوص در تهران چندین مرکز غیرقانونی دلالی ارز تاسیس شده که بیشتر اشخاصی که به هر علت احتیاج به تهیه ارز داشته اند دست کم یک دفعه نام آن ها را شنیده اند. نخستین جا چهار راه استانبول است که دلالان ارز و به ویژه دلار و یورو در اطراف خیابان پرسه می زنند و به عابرانی که در حال تردد هستند خرید و فروش دلار و ارزهای دیگر را اعلام می کنند. در بازار بزرگ تهران مکانی به نام سبزه میدان قرار دارد که شمار دیگری از دلالان در این جا گرد هم جمع می شوند و جایگاه سوم پاساژ افشار است.

مطلب پیشنهادی : خرید دلار 

تعریف دلار فردایی

افرادی که دلار فردایی خرید و فروش میکنند ، از طریق سامانه ای که تقریبا مشابه سیستم فارکس است، ده ها برابر سرمایه خود را به دلار داد و ستد می کنند که این موضوع بدون داشتن تحلیلی نکته سنج و نیز اطلاع از دانش گردانش سرمایه و ریسک، می تواند در مدتی کمتر از یک روز ثمره دسترنج سالیان بسیار زیاد آن ها را از بین ببرد. به عنوان مثال تصور کنید سرمایه شما مبلغ ۱۰ میلیون تومان است و هم اکنون نرخ دلار ۳۴۷۵ تومان معامله می شود، از آن جایی که این گونه می اندیشید که احتمالا نرخ دلار بالا می رود، تصمیم شما بر این می شود که دلار خریداری کنید. با سرمایه خود می توانید تقریبا ۲۹۰۰ دلار نقدی تهیه کنید.
اکنون تصور کنید دلالی به شما این چنین بگوید: ” چنان چه ۱۰ میلیون تومان خود را نزد من به ضمانت بگذاری، در عوض ۲۹۰۰ دلار نقدی، می توانی دست کم ۳۰۰.۰۰۰ دلار فردایی خریداری کرده و سود بیشتری عایدت شود!” شما هم که قصد دارید به سرعت پولدار شوید و به آنالیزی که کرده اید نیز قبول دارید، پس ۳۰۰.۰۰۰ دلار فردایی تهیه می کنید یعنی حدود ۱۰۰ برابر سرمایه واقعی خودتان.
برعکس تحلیل شما از نرخ دلار، هم اکنون نرخ دلار از ۳۴۷۵ تومان تا ۳۴۳۵ تومان کاسته می شود و آن دلال با شما تماس گرفته و می گوید : سرمایه شما بابت ضرر به وجود آمده از بین رفت! بله در مدتی کوتاه تر از بیست و چهار ساعت سرمایه شما از بین رفت با آن که اگر طمع نمی ورزیدید و دلار نقدی تهیه می کردید با وجود آن که آنالیز شما خطا داشت فقط کمتر از ۱۰۰.۰۰۰ تومان یعنی کمتر از یک درصد از سرمایه تان را خسارت می دیدید.
اگر تجربه ای در این زمینه نداشته باشید به راحتی سرمایه خود را از دست خواهید داد، پس با کسانی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید و سپس وارد بازار معامله شوید.

  خرید اسکناس نیمایی

نرخ دلار در پاساژ افشار

معرفی دلار کاغذی

هم اکنون یکای پول ایالات متحده آمریکا دلار است و بر حسب دلار داد و ستد در این ایالت انجام می شود و در حال حاضر اسکناس های ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ که پول های غیر مسکوک محسوب می شود به مرحله چاپ می رسند. لازم به ذکر است که در گذشته اسکناس هایی با ارزش پولی بسیار زیاد نیز در این دسته جای می گرفتند. دولت های اولیه در ایالات متحده آمریکا اسکناس های درشت به کار برده می شدند. این نوع اسکناس ها ارزش پولی معادل ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۵۰۰۰، ۱۰٬۰۰۰ و ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری داشتند که در دسته اسکناس های درشت ایالات متحده آمریکا قرار داشتند.
دلار افشار چیست جزء سوالات پرتکراری است که خریداران ارز در پی جواب آن هستند. به همین دلیل در نوشتار بالا به موضوع دلار افشار چیست پرداختیم. در حقیقت صرافی هایی که در پاساژ افشار تهران اقدام به معامله دلار می کنند به این دلار، دلارافشار گفته می شود.