سوال بیشتر دارندگان ارز (مثل یورو و دلار . قیمت دلار ) این می باشد که از کجا بفهمیم یورو اصل است یا آیا یورو تقلبی وجود دارد یا نه . برای تشخیص یورو تقلبی از اصل باید به مشخصات ظاهری یورو توجه داشته باشید. به عنوان مثال توجه داشته باشید که اسکناس یورو در مبلغ های ۵۰۰  و ۲۰۰ و ۱۰۰ و ۵۰ و ،۲۰ ۱۰ ،۵ چاپ می  شوند. به همین دلیل در صورتی که اسکناس غیر از این مبلغ را مشاهده کردید بدانید که اسکناس تقلبی است. همچنین توجه داشته باشید که بر روی اسکناس های یورو تصاویری مانند پنجره یا دروازه و در وجود دارد و این تصاویر نشان دهنده یک دوره معماری خاص در اروپا می باشند. اندازه های اسکناس های یورو نیز کاملاً استاندارد و مشخص است. هر چه ارزش یورو افزایش پیدا کند سایز اسکناس نیز بیشتر می  شود. یورو اصل دارای واترمارک یا تصویر امنیتی است و وقتی در جلو نور قرار گیرد ظاهر آن مشخص می  شود.

اطلاعات کامل در مورد دستگاه تشخیص یورو تقلبی

در جواب این سوال که از کجا بفهمیم یورو اصل است باید بگوییم ، خوشبختانه امروز دستگاه های تشخیص یورو تقلبی به بازار ارائه شده اند و افراد می  توانند با استفاده از این دستگاه یورو اصل را از تقلبی تشخیص دهند. دستگاه تشخیص یورو تقلبی دارای لامپ مخصوص با اشعه ماورا بنفش می باشد و با استفاده از اشعه ماورا بنفش می تواند اسکناس  های اصلی را تشخیص دهد. دستگاه تست و تشخیص یورو تقلبی می تواند علائم نیمه مخفی موجود بر روی اسکناس ها را تشخیص دهد و حجم کوچکی دارد و می توانید به راحتی آن را حمل کنید. این دستگاه با استفاده از باطری کار می کند البته مدل های برقی آن نیز موجود است. در این دستگاه دو لامپ مخصوص وجود دارد و می تواند چرک ترین و آلوده ترین اسکناس ها را هم تست کند . دستگاه تشخیص یورو تقلبی در نمونه های بزرگ و جیبی نیز وجود دارد.

  نحوه ثبت نام ارز مسافرتی

نحوه تشخیص یورو اصل از تقلبی

سامانه سنا چیست و چه مزایایی دارد؟

سامانه سنا یک سامانه نظارت ارزی می باشد که صرافی های گوناگون می تواند معاملات ارزی خود را در این سامانه ثبت کنند. در حقیقت بانک مرکزی قوانینی را وصل کرد و تمام صرافی های کشور را ملزم به درج اطلاعات خرید و فروش ارز در سامانه سنا کرده است در حقیقت سامانه سنا مخفف شده جمله سامانه نظارت ارزی است. صرافی ها باید در ساعاتی که توسط بانک مرکزی مشخص می  شود ارز خود را خرید و فروش کنند و البته می توانند اطلاعات نرخ خرید و فروش ارز خود را به صورت آنلاین در سامانه ثنا ثبت کنند. در سامانه سنا نرخ ارز در روز های شنبه تا چهارشنبه و ساعت های ۸ تا ۲ بعد از ظهر نمایش داده می شود و در روز جمعه نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر این نرخ ها نمایش داده می شوند. سامانه ثنا کارکرد ارزی دارد و کل اطلاعات شما نزد بانک مرکزی در این سمانه محفوظ می ماند.

روش های شناسایی صرافی های مطمئن

از کجا بفهمیم یورو اصل است ، برای این کار می توانید به صرافی های مطمئن مراجعه کرده و ارز اصل را خریداری کنید. شناسایی صرافی معتبر بسیار حائز اهمیت است چرا که فکر و ذهن بسیاری از افراد نوسانات نرخ ارز می باشد. برای شناسایی صرافی مطمئن توجه داشته باشید که صرافی های معتبر و مورد تایید بانک مرکزی دارای ویژگی هایی مانند عدم ارائه اسکناس معیوب و خراب و مورد تایید روی اسکناس می باشند. در هنگام گرفتن اسکناس به مورد کوچکی که بر روی اسکناس وجود دارد توجه داشته باشید. همچنین صرافی باید فاکتور فروش را ارائه دهد و از سوی بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته باشد. با شناخت این ویژگی ها می توانید صرافی مطمئن و مجاز را شناسایی کرده و ارز مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. در حقیقت صرافی های معتبر زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می  کنند و مورد تایید هستند.

  آرشیو قیمت ارز نیمایی

سامانه سنا چیست و چه مزایایی دارد؟

ارز نیمایی چه تاثیری در واردات دارد؟

سیستم یکپارچه معاملات ارزی به نام نیما مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد، چرا که نقش بسیار زیادی در وارد کشور ایفا می کند. زمانی که در مورد واردات کالا صحبت می شود چیزی که مطرح می شود اهمیت تامین ارز و تاثیر ارز نیمایی در واردات است. می  توانید از صرافی های مجاز مقدار ارز خود را تامین کنید یا می توانید به سامانه خرید و فروش ارز نیمایی مراجعه کرده و ارز مورد نظر خود را که همان ارز نیمایی است تهیه کنید. در حقیقت صرافی ها و بانک ها به عنوان واسطه هستند که وارد کننده کالا را با صادرکننده کالا آشنا می کنند یا ارز را از فروشنده خریداری کرده و آن را به متقاضیان ارز می فروشند. دولت سامانه نیما را برای کنترل تاثیر ارز نیمایی در واردات و صادرات اعمال کرده است و نقش فیلتر را بازی می کند و در این صورت معامل تعرضی زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می  گیرد.

سوال اینجاست که از کجا بفهمیم یورو اصل است یا چگونه یورو تقلبی را تشخیص دهیم. در جواب این سوال باید بگویم شما می توانید از روی ظاهر یورو متوجه اصل بودن یا تقلبی بودن ارزش شوید یا اینکه می توانید دستگاه تشخیص یورو تقلبی را خریداری کنید و با استفاده از آن یورو اصل را از یورو تقلبی جدا کنید. دستگاه تشخیص یورو تقلبی دارای اشعه ماورا بنفش می باشد و می تواند اسکناس  های اصل را تشخیص دهد. سامانه ثنا سامانه نظارت ارزی است که زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد و صرافان ملزم به درج اطلاعات خرید و فروش در این سامانه هستند. در حقیقت ارز نیمایی تاثیر زیادی بر روی واردات می گذارد لذا افراد می توانند با مراجعه به سامانه نیما به صورت قانونی ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

  دلار سنا چیست