درگاه ارز مسافرتی ، درگاهی است که مسافران به کمک آن ، می توانند مقداری ارز بین المللی (دلار، یورو و غیره) را دریافت کنند. مسافرانی که به کشور های مختلف سفر می کنند ، می توانند مقدار محدودی ارز مسافرتی را با قیمت دولتی تهیه نمایند. در این مقاله ، قصد داریم تا نحوه ثبت نام ارز مسافرتی را برای شما عزیزان شرح دهیم. جهت ثبت نام در این سامانه ، می توانید به وب سایت my.ice.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت شماره ملی و شماره تلفن همراه خود کنید. انواع ارزهای مختلفی در کشور ما وجود دارد که یکی از آنها ، ارز مسافرتی می باشد. طی سالیان قبل ، جهت اخذ ارز مسافرتی مانند بقیه انواع ارزها ، باید به صرافی های معتبر مراجعه می کردید. اما امروزه ، نیاز است تا در وب سایت های مربوط به دولت ثبت نام کرده و اقدام به دریافت ارز مسافرتی کنید. نکته امنیتی که در این بین وجود دارد ، عدم اعتماد به دیگران و سپردن کارت ملی به افراد غریبه می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارز مسافرتی

جهت رفع انواع مشکلات مربوط به کلاهبرداری و دزدی از افراد ، دولت اقدام به طراحی یک سامانه جهت ثبت نام دریافت ارز مسافرتی کرده است. با فراگیری نحوه ثبت نام ارز مسافرتی ، می توانید اقدام به دریافت ارز دولتی کنید. پس از ثبت نام و تایید هویت خود ، باید مدارک مربوطه را اعم از بلیط سفر و دیگر اطلاعات را ارائه دهید. با توجه به اهمیت اخذ ارز مسافرتی برای کسانی که قصد خروج از کشور را دارند ؛ دولت ، تدابیری را اندیشیده است تا دریافت آن برای تمامی مسافران تسهیل شود. با ثبت نام در سامانه my.ice.ir ، می توانید علاوه بر دریافت ارز مسافرتی ، از نرخ لحظه ای ارز مسافرتی نیز اطلاع یابید. جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارز مسافرتی ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. افرادی که قصد مسافرت به کشورهای مختلف را دارند ، نیاز است تا بعد از کسب اطلاع از روادید و اطمینان از عدم ممنوع الخروج بودن ، مدارک خود را به مراجع مربوطه ارائه دهید.

  چطور دلار تقلبی را بشناسیم

سهمیه ارز مسافرتی

جهت کسب اطلاعات کافی در مورد عدم ممنوع الخروج بودن ، باید به واسطه سامانه استعلام کشوری ، در مورد شرایط خود اطلاع یابید. با ارائه کد ملی ، می توانید به سرعت در مورد اطلاعات و شرایط خروج از کشور خود اطلاع یابید. صرف هزینه در کشور های مختلف ، مستلزم به همراه داشتن دلار و ارز رایج در کشور مقصد می باشد. پس از ثبت نام ، باید به صرافی های معتبر سراسر کشور مراجعه کرده و ارز خود را دریافت نمایید. به علت تورم شدید و افت ارزش ریال ، قیمت ارزهای مختلفی همچون دلار ، یورو و پوند ، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. با صعود چشمگیر و شگفت آور این ارزها ، باید انتظار داشت تا نرخ ارز مسافرتی ، افزایش یابد. امروزه با افزایش نرخ ارز مسافرتی ، بیشتر مسافران برای تهیه ارزهای مسافرتی با مشکل جدی روبرو شده اند. برای کمک به رفع این مشکلات ؛ دولتمردان ، سهمیه زیادی را به عنوان سهمیه ارز مسافرتی در نظر گرفته اند.

نرخ ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۱

به واسطه سهمیه این ارز مسافرتی ، دولت مقدار معینی ارز را با نرخ پایین تر به مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند ، ارائه می دهد. برای ثبت نام در سامانه دریافت ارز مسافرتی ، باید مرورگر سیستم را روشن کرده و به وب سایت my.ice.ir مراجعه نمایید. وارد وب سایت شده و مشخصات خود را به صورت دقیق و کامل وارد نمایید. این ارز ، به عنوان یک هزینه کمکی که از سمت دولت و بانک مرکزی کشور به مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند داده می شود. نرخ ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۱ ، با توجه به نرخ آزاد ارز و کمی کمتر از آن محاسبه می شود. مهم نیست که سفر شما سیاحتی است و یا زیارتی ، در هر صورت می توانید ارز مورد نظر خود را پس از ثبت نام ، دریافت نمایید. این میزان ارز ، تنها یک بار در سال به مسافران داده شده و مسافران باید جهت دریافت آن ، به صرافی های معتبر مراجعه نمایند.

  ارز دانشجویی به چه کسانی تعلق می گیرد

چرا باید ارز مسافرتی را دریافت کنیم ؟

با توجه به افت ارزش ریال و افزایش هزینه مسافرت های خارجی ، نیاز است تا از یک ارز کمکی تحت عنوان ارز مسافرتی بهره ببرید. در پاسخ به این سوال که چرا باید ارز مسافرتی را دریافت کنیم ؟ باید گفت که ارز مسافرتی ، به عنوان یک کمک مالی تلقی می شود. شما می توانید این ارز را با قیمت پایین تر از نرخ آزاد تهیه کرده و از آن استفاده نمایید. در واقع با توجه به صعود روزانه نرخ دلار و دیگر ارزهای بین المللی ، منطقی است که ارز مسافرتی را با قیمت پایین تر تهیه نمایید. البته ناگفته نماند که دریافت این ارز ، به سادگی یک ثبت نام و وارد کردن کد ملی نیست. پس از احراز هویت و تایید آن ، باید در صف تحویل و اخذ ارز مسافرتی قرار بگیرید. با توجه به سختی ها و مشکلات مربوط به دریافت این ارز ، برخی از افراد ترجیح می دهند که از بازار آزاد ، ارز خود را تهیه نموده و زمان خود را صرف ثبت نام و احراز هویت نکنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آخرین تغییرات ارز مسافرتی ، به وب سایت my.ice.ir مراجعه نمایید.