برای گرفتن دلار دولتی باید یک سری از نکات را رعایت کنید تا بتوانید دلار دولتی تهیه کنید. در حقیقت باید بیان کنیم که برای گرفتن دلار دولتی باید مدارکی ارائه تا صرافی  ها بتوانند به شما دلار دولتی ارائه دهند، این مدارک باید کامل باشند در غیر این صورت نمی توانید دلار دولتی را دریافت کنید. در زمان های قبل شرایط به گونه ای بود که افراد برای این که بتوانند دلار دولتی بگیرند، فقط کافی بود کارت ملی و دو کارت بانکی به نام خود متقاضی ارائه دهند، اما امروز دیگر صرافی ملی شرایط اخذ دلار را تغییر داده است. در واقع سخت گیری بیشتری نسبت به اخذ دلار (قیمت دلار) توسط متقاضیان به وجود آمده است و متقاضیان می توانند فقط با داشتن دو کارت بانکی و یک کارت ملی اقدام به گرفتن دلار کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این مدارک و نحوه گرفتن دلار مطالبی ارائه دهیم. 

نحوه و قوانین دریافت دلار سهمیه ای

سوالی که بسیاری از افراد می پرسند این است که چگونه دلار دولتی بگیریم؟ برای دریافت دلار سهمیه ای نیاز به یک سری از مدارک است. در واقع نیاز به داشتن کارت ملی و دو کارت بانکی به نام شخص که قصد خرید دلار سرمایه ای را دارد و یک سیم کارت است. البته به تازگی قوانین جدید دیگری هم اضافه شده است. در واقع صرافی سخت گیری بیشتری نسبت به خرید دلار سهمیه ای دارد. قوانین جدید شامل داشتن کپی و اصل بعضی از مدارک است. این مدارک شامل پاسپورت و عوارض خروج از کشور بلیط خارج از کشور و ویزا است. در صورت داشتن این مدارک می توانید ۲۲۰۰ دلار از صرافی دلار دریافت کنید. البته باید بیان کنیم که با وجود همه این مدارک مهم است و حتی نبود یکی از آنها مشکلاتی ایجاد می کند. شخصی که قصد دارد دلار سهمیه ای را دریافت کند باید واجد همه شرایطی که صرافی اعلام می  کند باشد.

  تفاوت قیمت خرید و فروش دلار

چطور دلار دولتی بگیریم

ارز دولتی چیست؟

در مورد ارز دولتی باید بیان کنیم که ارزی است که از طرف دولت در مراکز مبادلات ارزی عرضه می شود. البته نوع دیگری ارز وجود دارد که دقیقا نقطه مقابل ارز دولتی است و به آن ارز آزاد می گویند. ارز آزاد در صرافی ها به فروش می رود، اما فروش ارز دولتی فقط در مراکز مبادلات ارزی انجام می گیرد. اما نکته قابل توجه این است که با استفاده ارز دولتی نمی  توان همه کالاها را وارد کرد. زیرا ارز دولتی فقط به برخی از کالاهای وارداتی اختصاص دارد. مثلاً آن دسته از کالاهای لوکس که از کشورهای خارج وارد کشور میشوند، با ارز دولتی وارد نمی  شوند، زیرا جزو گروه دهم قرار دارند. در واقع برای وارد کردن کالاهای لوکس به درون کشور نیاز است که به میزان دو برابر ارز دولتی توسط کشور پرداخت شود. نرخ ارز دولتی نیاز به بسیاری از مدارکی است که در قسمت فوق بیان کردیم. 

شرایط دریافت ارز دولتی برای دانشجویان

ارز دانشجویی ارزی است که توسط دولت با قیمت دولتی به دانشجویان داده می شود. بسیاری از دانشجویان سوال می  پرسند که چگونه دلار دولتی بگیریم؟ در پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که دانشجویان برای گرفتن دلار دولتی باید ابتدا در سامانه ارز دانشجویی ثبت نام کنند و مدارکی که در اینجا بیان می کنیم را در سامانه آپلود کنند. این مدارک شامل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم است. علاوه بر این داشتن نمره قبولی در آزمون های زبان خارجه مورد قبول وزارت بهداشت و اصل پذیرش قطعی از دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم و فناوری الزامی است. از دیگر سوال های دانشجویان این سوال است که از کجا دلار دولتی بخریم؟ دانشجویان می توانند با مراجعه به مراکز مبادلات ارزی دلار دریافت کنند. به علاوه با خواندن این مطلب جواب سوال چگونه دلار دولتی بگیریم را دریافت می کنید.

  دلار کجا تولید می شود

گام های دریافت ارز دولتی برای واردات

بسیاری از افراد سوال می  پرسند که چگونه دلار دولتی بگیریم ؟در واقع باید بگوییم که برای دریافت ارز دولتی برای واردات باید ابتدا در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنید. سپس به بانکی که در سامانه جامع تجارت ثبت شده است، مراجعه کنید. بنابراین بانک عامل باید از بانک مرکزی گواهی ثبت آماری از نوع بانکی نیما را درخواست کند. در این صورت تعهدات و وثیقه های لازم را از بازرگانان می گیرند و سپس در مرحله بعدی بازرگانان در سامانه جامع تجارت درخواست برای خرید ارز می دهند و سپس پیشنهاد های فروش ارز ارائه می  شود و بازرگانان می توانند یکی از پیشنهاد فروش صرافی را انتخاب نمایند. علاوه بر این بازرگان باید کل مبلغ را به ریال واریز کننده و سپس صرافی حواله ارز به حساب فروشنده خارجی صادر می  کنند. البته برای گرفتن ارز دولتی برای واردات مراحل دیگری هم وجود دارد، اما ما در این قسمت بخش از آن را بیان کردیم.

چگونه دلار دولتی بگیریم

سوالی که اکثر افراد می پرسند این سوال است که کدام صرافی دلار دولتی می دهد و یا چطور دلار دولتی بگیریم؟ در واقع باید ذکر کنیم که برای این که بتوانید دلار دولتی بگیرد باید یک سری از مدارک را ارائه دهید این مدارک شامل سیمکارت به نام شخصی که قصد خرید دلار دارد و داشتن کارت ملی و کپی و اصل مدارک مهندس پاسپورت و بلیط و ویزا و عوارض خروج از کشور است. در واقع دانشجویان می توانند دلار دولتی بگیرند، اما باید مدارکی مانند نمره قبولی یکی از آزمون های زبان خارجه مورد قبول وزارت بهداشت و اصل پذیرش قطعی از دانشگاه خارجی مورد تایید وزارت بهداشت را در سامانه ارز دانشجویی آپلود کنند. علاوه بر این باید بیان کنیم که ارز دولتی، ارزی است که از طرف دولت در مرکز مبادلات ارزی برای متقاضیان ارائه می شود. 

  چرا دلار ارز جهانی است