شناسایی صرافی معتبر و امن این روزها بیشتر از قبل اهمیت دارد زیرا فکر و ذهن بسیاری از افراد بررسی نوسانات نرخ سکه، دلار و طلا است. هر یک از افرادی که در زمینه مبادلات ارزی فعالیت دارند به دنبال روش های مطمئن پیش بینی قیمت ارز در کشور هستند تا بهترین عملکرد را در زمینه کاری خود داشته باشند. روش های تشخیص و شناسایی صرافی های امن و مطمئن و خرید دلار از صرافی ها مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. قبل از انجام هر نوع معامله یا مبادله ارز بهتر است ابتدا صرافی معتبر و امن را شناسایی کرد زیرا نمی توان به راحتی از این موضوع مهم عبور کرد. هیچ کس نمی تواند اطمینان لازم را  به آن دسته از صرافی های بزرگی که در زمینه مبادلات ارزی فعالیت می کنند بدهد که از لحاظ امنیت و اعتبار داشته باشند پس بهتر است در این زمینه ابتدا با ویژگی های مهم صرافی های معتبر و امن آشنا شوید و پس از بررسی خصوصیات آن مطمئن ترین نوع صرافی را انتخاب نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا روش های شناسایی صرافی امن و معتبر را برای شما بازگو کنیم.

چگونه می توانیم صرافی معتبر و امن را شناسایی کنیم؟

معیار های انتخاب صرافی معتبر و امن

برای انتخاب و انجام معاملات ارزی باید اصرافی امن و معتبر در این زمینه پیدا کنید و با بررسی ویژگی های آن ها با آن ها همکاری داشته باشید. اما اینکه چه معیارهایی برای انتخاب صرافی امن و معتبر وجود دارد در ادامه به توضیح آن می پردازیم. همیشه باید در این زمینه حواس خود را جمع کنید تا معتبرترین صرافی ارز اینترنتی را انتخاب کنید و با شعارهای تبلیغاتی صرافی های غیرمجاز و نامعتبر وسوسه نشوید. بسیاری  از صرافی های اینترنتی در زمان پردازش تراکنش از تاخیر زمانی برای بررسی دستی فعالیت های جعلی استفاده می کنند. اگرچه ممکن است انتظار برای تسویه حساب برای کاربران ناخوشایند باشند اما کارشناسان بر این باور هستند که بیشتر کاربران باید تمایل داشته باشند که به جای از دست دادن دارایی های خود در انتظار پرداخت وجه خود بمانند و این زمان را تحمل کنند. همچنین لازم است برای امنیت بیشتر لایه های امنیتی که صرافی ارائه می دهد و کشف تراکنش های مشکوک که به کار گرفته می شود بررسی شوند تا مشکلی از نظر امنیت نداشته باشند.

  چه مقدار ارز دولتی به مسافران اختصاص می یابد

روش های شناسایی صرافی های معتبر و امن

زمانی که قصد خرید و فروش دلار یا خرید یورو یا هر نوع ارز رایج را دارید چند گزینه مهم  پیش روی شماست که شامل مبادله ارز با صرافی های مجاز زیر نظر بانک مرکزی است که بحثی در این زمینه وجود ندارد و مبادله با صرافی غیرمجاز و غیرقابل اطمینان است. در مورد صرافی های غیرمجاز ممکن است از طریق روش هایی سر افراد را کلاه بگذارند و قیمت های غیر واقعی و نامعقولی برای معامله های ارزی پیشنهاد دهند و گاهی نیز دلارهای تقلبی را به عنوان دلار اصل در اختیار افراد قرار می دهند. کارشناسان در این زمینه به افراد پیشنهاد می کنند که از روش های خاص به شناسایی صرافی های معتبر و مورد اطمینان بانک مرکزی بپردازند.

روش های شناسایی صرافی های معتبر و امن

به طور کلی روش های های شناسایی صرافی های معتبر و مورد تایید بانک مرکزی این ویژگی ها را دارند که شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه فاکتور فروش
  • مهر تایید روی اسکناس
  • عدم ارائه اسکناس معیوب و خراب
  • داشتن مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی کشور

قیمت لحظه ای ارز را همیشه داشته باشید و زمانی که قصد خرید یا فروش هر نوع ارز را دارید کافی است که ارز مورد نظر را از صرافی معتبری که تمام خصوصیات بالا را دارد خریداری کنید. در زمان انجام هر نوع معامله ای بهتر است ابتدا چند صرافی مطمئن و مجاز را شناسایی کنید و قیمت ارز را از آن ها دریافت نمایید. پس از آن بهترین و مناسب ترین صرافی را شناسایی و انتخاب کنید. گاهی اوقات قیمت دلار در تمام صرافی ها یکسان نیستند و تفاوت های جزئی میان آن ها وجود دارد. با این کار می توانید با خیال آسوده و راحت معامله های ارزی خود را در زمینه کاری خود از صرافی های معتبر داشته باشید زیرا آن ها فعالیت مجاز در این حوزه دارند و زیر نظر بانک مرکزی کار خود را انجام می دهند.

  چند یورو می توان از کشور خارج کرد

شناسایی صرافی های مجاز و معتبر امروزه به دلیل نوسانات موجود در نرخ ارز، سکه و دلار بیشتر از قبل اهمیت دارد زیرا افرادی که در زمینه های معاملات ارزی فعالیت دارند به دنبال روش های مطمئن پیش بینی قیمت ارز هستند تا عملکرد خوبی در زمینه کاری خود داشته باشند. از این رو توصیه می شود قبل از انتخاب صرافی تمام معیار و ویژگی های مهم آن بررسی شود و پس از مشخص شدن اعتبار و مجاز بودن آن همکاری با صرافی ادامه داشته باشد. از ویژگی های مهم صرافی های مجاز و معتبر می توان به فعالیت زیر نظر بانک مرکزی، ارائه فاکتور فروش و مهر تایید روی اسکناس های ارزی اشاره کرد. با بررسی این موارد می توان با خیال راحت با صرافی مطمئن و امن همکاری لازم را داشته باشید.