دلار یکی از محبوب ترین ارزهایی است که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. دلار در تمامی مبادلات دنیا قابل قبول است و با آن می توان در کره جنوبی و یا مصر مبادله کرد. به همین دلیل، دلار مهمترین و محبوب ترین ارزی است که وجود دارد و همین امر سبب شده است خرید و فروش دلار در سراسر دنیا مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از افراد در این باره سوال می پرسند چگونه دلار تقلبی را از دلار اصل تشخیص دهیم. در ادامه تلاش می کنیم به معرفی راهکارهایی بپردازیم که به شما کمک می کند تا دلار اصل را از دلار تقلبی تشخیص دهید.

جنس اسکناس چیست؟

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص دلار اصل از دلار تقلبی جنس اسکناس است. اسکناس دلار در سراسر دنیا از نوعی کتان ساخته می شود که به صورت تجاری فروخته نمی شود و تنها در اختیار بانک های معتبر برای ساخت اسکناس قرار می گیرد. به همین دلیل توصیه می شود برای خرید دلار ابتدا آن را لمس کنید. دلارهای تقلبی جنس کاغذ دارند و شما می توانید به سرعت آن را تشخیص دهید.

آیا اسکناس دلار وضوح بالایی دارد؟

یکی دیگر از روش هایی که برای تشخیص دلار اصل از تقلبی به کار می رود وضوح اسکناس است. در دلارهای تقلبی تصاویری که بر روی اسکناس هستند، وضوح بالایی ندارند. به طور مثال، در یک دلار اصل گوشه های اعداد و اشکالی که بر روی دلار به کار رفته اند نوک تیز هستند، اما گوشه های این اشکال در دلار تقلبی گرد هستند و هرگز وضوح و دقت کافی ندارند. دلیل اصلی این امر این است که اسکناس های تقلبی با پرینترهای بی کیفیت تولید می شوند و جای تعجب نیست که وضوح شان پایین است.

  شرایط و نحوه دریافت ارز مسافرتی

آیا سریال اسکناس های دلار تکراری است؟

شکا می توانید با بررسی کردن سریال اسکناس ها به این موضوع پی ببرید که آیا دلار اصل است یا تقلبی! به طور ویژه، اگر می خواهید دلار را در تعداد بالا خریداری کنید، به راحتی با چک کردن سریال اسکناس ها می توانید به اصل یا تقلبی بودن دلار پی ببرید. اگر متوجه شدید که شماره سریال دلار ها تکراری است، به راحتی می توانید تشخیص دهید که دلاری که می خواهید بخرید تقلبی است!

آیا اعداد موجود در دلار براق است؟

یکی از روش هایی که به طور ویژه برای تشخیص دلار اصل از تقلبی به کار می رود براق بودن اعدادی است که بر روی دلار وجود دارد. اگر به دلار توجه کنید، متوجه می دهید که در چهار گوشه اسکناس دلار عدد نوشته شده است و هر یک از آنها حالت طلاکوب دارند و در مقابل نور برق می زنند.

آیا نوشته های دلار برجسته است؟

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می کند تا دلار اصل را از تقلبی تشخیص دهید، برجستگی نوشته های دلار است. روی دلار نوشته هایی از جمله عبارت United States of America وجود دارد. توصیه می شود قبل از خرید دلار این نوشته را لمس کنید، اگر برجسته بود می توانید اطمینان داشته باشید که دلار شما اصل است و با خیال آسوده می توانید آن را خریداری کنید.

 

آیا بر روی دلار تصویر نامرئی وجود دارد؟

وجود تصویر نامرئی یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا دلار اصل را از دلار تقلبی تشخیص دهید. در قسمت سفید رنگ اسکناس دلار عکس رییس جمهور آن کشور وجود دارد که وقتی در مقابل نور گرفته می شود قابل تشخیص است. به همین دلیل، شما می توانید اسکناس را مقابل نور بگیرید و به قسمت های سفید رنگ آن نگاه کنید.

  شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی به چه صورت است؟

آیا اسکناس دلار نوار امنیتی دارد؟

نوار امنیتی یکی از بهترین کارهایی است که به شما کمک می کند تا دلار اصل را از دلار تقلبی تشخیص دهید. برای مشاهده این نوار باید آن را مقابل نور بگیرید. زمانی که نوار امنیتی را مشاهده کردید می توانید اطمینان حاصل کنید که اسکناس دلار شما اصل است.

آیا رنگ از محدوده چاپ خارج شده است؟

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود دلار اصل از تقلبی تشخیص داده شود، خارج شدن رنگ از محدوده چاپ است. اگر مشاهده کردید که رنگ از محدوده چاپ خارج شده است، این سیگنال خوبی نیست و باید از خرید آن دلار خودداری کنید.

دلار اصل را از کجا بخریم؟

افرادی که می خواهند دلار خریداری کنند، همواره در این باره سوال می پرسند که چگونه دلار اصل را خریداری کنند! برای خرید دلار اصل باید به صرافی ها مراجعه شود. صرافی های معتبر دارای تاییدیه از بانک مرکزی هستند و تمامی ارزهای اصل را به فروش می رسانند. بنابراین، توصیه می شود برای خرید دلار هرگز به دلالانی که در کنار خیابان و یا در مراکز نا معتبر هستند اطمینان نکنید. در غیر اینصورت ممکن است دلار تقلبی را بخرید و این امر شما را با خسارات زیادی رو به رو می کند.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد راهکارهای تشخیص دلار اصل از دلار تقلبی تشخیص دهیم. یکی از راههای مناسب برای تشخیص دلار تقلبی از اصل تصاویر برجسته بر روی عکس دلار است. موارد دیگری که نشان می دهند دلار اصل است عبارتند از: وجود اعداد براق بر روی دلار، عدم خارج شدن چاپ از محدوده، تصاویر نامرئی در قسمت سفید اسکناس، نوار امنیتی و عدم وجود سریال های تکراری بر روی دلار. برای خرید اصل توصیه می شود به صرافی های معتبر مراجعه کنید در این صورت می توانید مطمن باشید که دلار اصل را خریداری می کنید.

  افزایش رقابت صرافی ‌ها در سامانه نیما

مطالب کاربردی :

 

ارز نیمایی

خرید یورو

نمودار تغییرات دلار

نمودار تغییرات یورو

ارز

ارز دولتی

دلار

خرید دلار

صرافی

یورو

سناریت

ارز نیمایی

ارز دولتی